Sökning: "Lastmodeller"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Lastmodeller.
1. Eurokodens dimensioneringsmetoder för robusta bärverk under exceptionella förhållanden
Master-uppsats, KTH/BetongbyggnadSammanfattning : Denna rapport inleds med övergripande genomgång av dagens gällande regelverk, Eurokod, medförklaring av olika begrepp som är relaterade till ämnet robusthet. Det görs en genomgång av huren byggnadskonstruktör bör beakta robustheten med förslag vid olika dimensioneringssituationerenligt norm. LÄS MER
2. Effects of load modelling on Voltage Impasse Regions (VIR)
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Voltage Impasse Region (VIR) is a phenomenon in power systemswhose dynamics are describe by a set of Differential AlgebraicEquations (DAE). VIR denotes a state-space area where voltagecausality is lost, i.e. the Jacobian of the algebraic part of DAEis singular. LÄS MER
3. Lastmodellering i FEM-Program : Trafiklaster på broar
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : I byggbranschen har nya metoder för lastanalys utvecklats och digitaliserats med hjälp av datorer och kraftfulla analysprogram. En stor del av dagens lastanalys utförs med hjälp av FEM baserade program. Dessa program bidrar till mer tidsbesparing och större noggrannhet. LÄS MER
4. Utvärdering av olika dynamiska lastmodeller i PSS/E
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för Industriell ekonomi, Elektro- och Maskinteknik; Högskolan Väst/Avdelningen för data-, elektro- och lantmäteriteknikSammanfattning : Examensarbetet har utförts på uppdrag åt Vattenfall Eldistribution AB. Syftet med att arbetet har varit att skapa förståelse för dynamiska lastmodeller och klargöra hur de fungerar och hur de kan användas i PSS/E. Målen har varit att utföra simuleringar på kortslutningar och motorstart för två lastmodeller. LÄS MER
5. Komfort hos gång- och cykelbroar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggnadsmekanik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaperSammanfattning : Då en gång- och cykelbro dimensioneras i brottgränstillståndet kan relativt slanka konstruktioner erhållas. De slanka konstruktionerna kan resultera i oönskade dynamiska effekter i form av vibrationer, som inte nödvändigtvis påverkar bron negativt ur en strukturell synpunkt men som däremot kan upplevas som obehagliga. LÄS MER