Sökning: "Latin music"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Latin music.
1. Quiero Bailar : En fallstudie om hur Ivy Queen utmanar normativa könsroller i Latinamerika och genrekonventioner i reggaetón med låten ”Quiero Bailar”
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : In the music genre reggaetón there has been an ideal premiering hypermasculine behaviour and narratives. The female reggaetón artist Ivy Queen has been active within the genre since the early beginnings. She has spoken about the impact it had on her, working against so many men i a masculine culture. LÄS MER
2. "Några lyckas, några dör" : En kvalitativ studie om hur kriminalitet framställs i svensk hiphop
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna uppsats diskuterar hur kriminalitet kan konstrueras genom analys av populärkulturella framställningar av kriminalitet utifrån ett historiskt jämförande perspektiv. Vi har gjort det genom en fallstudie av två svenska musikvideor inom genren hiphop, daterade från två olika decennier. LÄS MER
3. ATT TALA MED BÖNDER PÅ BÖNDERS VIS OCH MED DE LÄRDE PÅ LATIN?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive Summary Unlike the business industries, which thrive upon economic purposes, cultural arts industries are often described being artistic and complex. In Sweden, good communication between business and cultural arts has been recognized as necessary for both parties to succeed in society. LÄS MER
4. The Impact of Artists on consumer's behavior : A study on how artists influences on consumer's purchasing behavior in latin countries
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap; Jönköping University/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background: We currently live in a time when consumers trust more on social media and less on traditional advertising as a source of information for their purchasing decisions. Social media and traditional advertising must be integrated somehow so that marketers can communicate more effectively with their target market. LÄS MER
5. Kroatiska glagolitiska missalen från 1631 till 1927 i jämförelse med Missale Romanum. Språklig och musikalisk analys av inledningsprefationen och prefationsbönen för ordinarie söndagar, högtider och vardagar
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : The thesis analyzes the text and the melodies in the preface of ordinary Sundays, holidays and weekdays in croatian glagolitic missals from 1631, 1706, 1741, 1893, 1914 and 1927 with the purpose to examine if the translation and its melodies follow the melodies in the roman missal – Missale Romanum. To find an answer to the question the musical notes in Missale Romanum and the Croatian missals are transcribed into numbers where each note has a numerical value so it can be compared easily by readers lacking the reading skills of Gregorian square notes. LÄS MER