Sökning: "Lean i högre utbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Lean i högre utbildning.
1. Reaching Higher I4.0 Maturity in Lean-Driven Manufacturing Systems : A case study on the influencing factors in the selection and implementation of I4.0 technologies
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The new Industry 4.0 technologies have the potential to increase the operational performance of lean-driven manufacturing organizations, however, there is a lack of guidance on how to select and implement Industry 4.0 technologies which often leads to digital waste. LÄS MER
2. Möjligheter och hinder med tillämpningen av Lean på högskolor : En fallstudie på Högskolan i Gävle
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Högskolor och universitet bedriver utbildning och forskning, där sätten för att driva dessa under åren har förändrats. Lean-verktyg och principer har blivit allt vanligare i såväl offentliga som privata organisationer för att söka efter förbättringar och då även i högre utbildning. LÄS MER
3. Utvärdering och förbättringsförslag av utbildningshjälpmedel för ökadkunskap om Lean produktion : För ingenjörs studenter och anställda påtillverkande företag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Den grundläggande tanken bakom Lean är att höja alla värden inom en organisation och atteliminera all form av slöseri. Detta genom att ständigt söka efter och genomföra förbättringar. LÄS MER
4. Identifieringav slöseri inom NCC Folkboende
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Idag är det högkonjunktur i byggindustrin och det byggs mer bostäder nu än vad det har gjorts förut. Produktionstider och kostnader för ett projekt pressas ner efter all konkurrens. Slöseri inom byggbranschen kan både bidra till en längre produktionstid och högre produktionskostnad. LÄS MER
5. Lärares upplevda arbetsbelastning inom vuxenutbildning – en kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Omfattande litteratur pekar på lärares arbete och dess ökade arbetsbelastning och stress. Lärare känner att de får mer administrativa uppgifter och mindre undervisningstid, detta upplever lärare påverka elevernas undervisning negativt. Lärare förväntas ta på sig ansvar och roller de tidigare inte haft. LÄS MER