Sökning: "Learning Management System Moodle"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Learning Management System Moodle.

  1. 1. Learning styles, Personalization, and Learning Management Systems : Towards a Student-Centred LMS Approach

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Mélissa Khaled; [2021]
    Nyckelord :Personalization; learning styles; learning management systems; Canvas; Moodle; Felder-Silverman model.; Personalisering; inlärningsstilar; lärandeshanteringssystem; Canvas; Moodle; Felder-Silverman-modell.;

    Sammanfattning : This study investigates existing learning management systems practices, in this case Canvas and Moodle in relation to user personalization and students’ learning styles as both factors are closely contribute to the design of a meaningful learning experience for learners. With the expansion of these teaching tools and methods, it seems crucial to determine to what extent they actually serve the learner and what role is really given to the student using these online platforms. LÄS MER

  2. 2. HOW CAN COMPUTER-BASED PROGRAMMING EXAMS BE IMPLEMENTED FOR ENGINEERING STUDENTS?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Aria Richard Farshchi Alvarez; Fredrik Gölman; [2021]
    Nyckelord :Examination; Programming; Learning management system; Moodle; Computer-based; Digital; Cheat-prevention; Tentamen; Programmering; Lärplattform; Moodle; Datorbaserad; Digital; Fuskförebyggande;

    Sammanfattning : Programmering inkluderar vanligtvis användningen av en dator och en textredigerare, men ändå avslutas programmeringskurser vid högskolor och universitet ofta med traditionella skriftliga tentor för att bedöma studenternas förvärvade praktiska kunskaper. Denna traditionella examineringsmetod begränsar komplexiteten i programmeringsproblem och kan leda till oavsiktliga subjektiva bedömningar. LÄS MER

  3. 3. Distance students' experiences on a learning management system : Focusing on Moodle from user experience perspective

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Yongho Jung; [2021]
    Nyckelord :LMS; Learning management system; Moodle; User experience; Hassenzahl’s UX Model; User interface; Distance education; Remote education; Distance student; Remote student; Students’ perspective; e-learning; learning platform; Technology acceptance model; Qualitative research; Swedish education; System design; UX Design; Information system;

    Sammanfattning : Distance learning offered to students by Swedish universities has continued to increase, which has led to an increase in the use of learning management system (LMS). Recently, due to the pandemic, many universities have temporarily made university classes compulsory as distance through remote learning, and the importance of LMS is also emerging. LÄS MER

  4. 4. En jämförande studie mellan Canvas och Moodle : Att skapa kursinnehåll genom GUI och API

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Åsa Abrahamsson; [2021]
    Nyckelord :Canvas; Moodle; LMS; REST API; Lärplattform; Jämförelse Canvas och Moodle;

    Sammanfattning : Ingen hade nog förväntat sig att världen skulle drabbas av den Covid-19 pandemi som började spridas 2019, och som än idag hänger i juni 2021. En långdragen världsomfattande kris. Det är dock inte den enda typ av kris som kan uppstå, skogsbränder och skolskjutning är även exempel på kriser och något vi sett ske flera gånger tidigare. LÄS MER

  5. 5. Distance students’ perspectives about a formal learning management system at a Swedish university 

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Yangyang XU; [2019]
    Nyckelord :Distance education; Learning Management System Moodle; interaction; students perspectives.;

    Sammanfattning : This thesis has conducted interpretive qualitative research to investigate the impacts and limitations of LMS Moodle in distance students’ learning process from distance students’ perspectives. The qualitative data was collected from mediated semi-structured interviews with distance students participating in a Master program at Linnaeus University. LÄS MER