Sökning: "Learning by Senses"

Visar resultat 11 - 15 av 79 uppsatser innehållade orden Learning by Senses.

  1. 11. Outdoor Education: Opportunities, Challenges & Teacher Competencies – A Perspective on how to Teach in Nature

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Jonathan Ståhlberg; [2022]
    Nyckelord :Outdoor education; Teacher Competencies; Education; Biology teaching; Framework factors; Learning by Senses; Collegial Competencies;

    Sammanfattning : For the last forty years outdoor education has been investigated all around the globe. Despite intense research initiative, studies have been lacking regarding what teacher competencies are beneficial for successful outdoor education. LÄS MER

  2. 12. Characterization of the Hand Grasping Using Sensor Fusion

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Endre Yllö; [2022]
    Nyckelord :Human activity recognition; Convolutional neural network; Sensor fusion; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master`s thesis explores the possibility of constructing a device capable of classifying human arm movements while performing a set of common tasks. Intended for use on patients undergoing rehabilitation, the device collects data using multiple sensors and applies a convolutional neural network in order to detect different activities of daily living. LÄS MER

  3. 13. Lokalsamhället som klassrum : En kvalitativ studie om SO-lärares syn på utomhuspedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Zipfel; [2022]
    Nyckelord :outdoor pedagogy; location-based learning; social science subjects; social science teaching; physical activity; local environment; utomhuspedagogik; platsbaserat lärande; SO-ämnen; SO-undervisning; fysisk aktivitet; närmiljö;

    Sammanfattning : Upplevelser med hjälp av kroppen och användningen av olika sinnen är betydelsefullt för människans lärande. Inlärningsprocessen kan implementeras och förstärkas genom utomhuspedagogik. LÄS MER

  4. 14. Studiebesök i religionsundervisningen : En inblick i elevers upplevelser och lärares syn på möjligheter och utmaningar som förekommer före, under och efter ett studiebesök

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Joseph Rita; [2022]
    Nyckelord :Field trip; Religious studies; experience; opportunity; challenge; Studiebesök; religionsundervisning; upplevelse; möjlighet; utmaning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to find out how middle school pupils experience field trips to religious buildings in Religious studies and if it is perceived to occur any similarities or differences between the pupils' experiences in different religious buildings. Furthermore, what opportunities and challenges do teachers encounter to exist before, during, and after a field trip to a religious building in Religious studies. LÄS MER

  5. 15. Med kroppen som verktyg : en undersökning av människans förståelse av landskapet

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Maria Sofia Radeborg; [2022]
    Nyckelord :förkroppsligad kunskap; subjektivt erfarande; subjektiva upplevelser; kroppsliga förnimmelser; sinnesintryck; lärandeprocesser; kunskapssyn; kunskapstradition; meditation; platsmeditation; närvaro; inventeringsmetod;

    Sammanfattning : I mitt arbete har jag undersökt förkroppsligad kunskap. Jag har utforskat kopplingen mellan kunskap och kropp samt på vilket sätt subjektivt erfarande kan vara värdefullt vid kunskapsinhämtning- och förståelse kring landskapet. LÄS MER