Sökning: "Learning by Senses"

Visar resultat 6 - 10 av 79 uppsatser innehållade orden Learning by Senses.

  1. 6. Förundrad av fysik? : En fenomenologisk studie kring högstadieelevers upplevelser av förundran som epistemisk känsla i fysikundervisningen

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Stoor; [2023]
    Nyckelord :science education; physics; lower secondary school; epistemic emotions; phenomenology; wonder; Naturvetenskapsundervisning; fysik; högstadiet; epistemiska känslor; fenomenologi; förundran;

    Sammanfattning : Naturvetenskapsundervisning idag tenderar att måla en bild av att allt redan är förklarat och alla samband är upptäckta inom naturvetenskap. Skolans jobb handlar bara om att lära ut alla förklaringarna. LÄS MER

  2. 7. Hur främjar skolmaterialen på globalamalen.se lärande för hållbar utveckling? : Med fokus på teknikundervisning och handlingskompetens

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Stellan Reidefors; [2023]
    Nyckelord :ESD; action competence; climate change; technology education.; Lärande för hållbar utveckling; ESD; handlingskompetens; klimatförändringar teknikundervisning.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete riktar sig främst till tekniklärare för högstadiet och gymnasiet i Sverige och rör hur elever skulle kunna möta klimatförändringar i relation till lärande för hållbar utveckling och handlingskompetens. Syftet är att reda ut hur skolmaterialen på globalamalen.se kan främja lärande för hållbar utveckling. LÄS MER

  3. 8. GARDEN-BASED LEARNING IN A REGGIO EMILIA INSPIRED SWEDISH PRESCHOOL WITH A PERMACULTURE GARDEN A case study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Kathleen Kölz; [2022-02-13]
    Nyckelord :garden-based learning; Swedish preschool; case study; preschool garden; Reggio Emilia; permaculture garden;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to get an in-depth understanding of the characteristics of the garden and garden-based learning in an educational environment of a Swedish preschool that is inspired by the Reggio Emilia approach and has a permaculture garden. Theory: Social constructivism has been adopted as the theoretical framework for this study to gain an understanding of learning processes in the environment of a preschool. LÄS MER

  4. 9. Utomhusundervisning i NO-ämnena

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Haneen Alsefi; Emma Hultqvist; [2022]
    Nyckelord :Anders Szczepanski; betydelse; lärande utomhus; utomhuspedagogik;   undervisning utomhus;

    Sammanfattning : Aims: The topic of the knowledge review that has been carried out is outdoor learning. The purpose of this study is to examine what possibilities are created for students' learning and well-being by conducting teaching in the natural sciences and in outdoor environments. LÄS MER

  5. 10. Thinking with Ai Stratis : Becoming-Tourist, Becoming-Researcher in a More-Than-Human-World

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljö

    Författare :Paulina Raduchowska; [2022]
    Nyckelord :Ai Stratis; Agios Efstratios; island; tourism; research; becoming; affect; posthuman; multispecies; landscape; Deleuze; ethics of care; more-than-human; sustainability; futurity; assemblage; environmental humanities; ontological turn; guest; host;

    Sammanfattning : This study discusses the difference between thinking with and about the island of Ai Stratis for knowledge production, advocating for situated research and embodied experience. Having conducted an ethnographic study, on the island of Ai Stratis in the North Aegean region of Greece in the summer of 2021, I look out from the island, assuming a tree-fold research field, including the physical island of Ai Stratis, a plane of reflexivity, as well as a literary plane. LÄS MER