Sökning: "Learning management system"
Visar resultat 11 - 15 av 485 uppsatser innehållade orden Learning management system.
11. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER
12. Java Auto Grader
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : The process of grading code submissions in programming courses is time-consuming and error-prone. To address this issue, we propose a project that automates the testing and grading process for Java code submissions at Halmstad University. LÄS MER
13. Automated Vulnerability Management
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The field of software security is constantly evolving, and security must be taken into consideration throughout the entire product life cycle. This is particularly important in today’s dynamic security landscape, where threats and vulnerabilities constantly change. LÄS MER
14. Implementeringsarbete av molnbaserade ERP-system inom processindustrin : En fallstudie på Stora Enso Skutskär bruk
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Denna fallstudie har utförts på Stora Enso Skutskärs bruk och fokuserar på implementeringen av plattformen Fiori som är en del av företagets molnbaserade ERP-system. Studien använde sig av kvalitativa metoder som intervjuer på fallföretaget samt Alleima, Stora Enso Sunila och Stora Enso Varkaus. LÄS MER
15. Tekniklärares tolkning av teknikämnets styrdokument : Hur ser teknikundervisningens planeringar ut på högstadiet i Sverige 2022?
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Under Skolinspektionens granskning från 2019 framkom det att en tredjedel av de besökta högstadieskolorna i undersökningen saknade delar av det centrala innehållet i sin teknikundervisning. Granskningen vittnade även om en upplevd otydlighet bland tekniklärare när de tolkade Skolverkets styrdokument. LÄS MER