Sökning: "Learning management system"

Visar resultat 6 - 10 av 485 uppsatser innehållade orden Learning management system.

  1. 6. Tillit, misstro och motstånd : En studie av skolutvecklingsaktörers konstruktioner av skolutvecklingens villkor

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maria Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :instructional; governance and management; school leader; school development; trust; mistrust; undervisnings-; styrning och ledning; skolledare; skolutveckling; tillit; misstro;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to uncover and problematize how school management and senior teachers perceive governing and management of school development processes from a perspective of trust. The research questions are the following: “Which constructs of trust emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes?” and “Which constructs of possibilities and challenges emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes from a perspective of trust?” The study has a social constructivist design where a framework for evaluation of trust versus mistrust (the Trust/Mistrust matrix: TDM) was used in the analysis. LÄS MER

  2. 7. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jinxuan Chen; [2023]
    Nyckelord :LEO satellite network; satellite connectivity strategy; Nash-SAC; flying vehicles; LEO:s satellitnät; Strategi för satellitanslutning; Nash-SAC; flygande fordon;

    Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER

  3. 8. Evaluating the user experience of a learning management system : – to improve usability

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johanna Gerhardsen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This master’s thesis evaluates the usability of an internal learning management system (LMS) in cooperation with the industrial organization Atlas Copco. As e-learning gains increasing prominence as a central tool for competence development within organizations, the seamless usability of LMSs plays a vital role in enhancing the employee experience. LÄS MER

  4. 9. Ärendehantering genom maskininlärning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Daniel Bennheden; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; machine learning; case management; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neural network; Artificiell Intelligens; maskinlärning; ärendehantering; RPA; Random forest; Naïve Bayes; support vector machine; neurala nätverk.;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet undersöker hur artificiell intelligens kan användas för att automatisktkategorisera felanmälan som behandlas i ett ärendehanteringssystem genom att användamaskininlärning och tekniker som text mining. Studien utgår från Design Science ResearchMethodology och Peffers sex steg för designmetodologi som utöver design även berör kravställningoch utvärdering av funktion. LÄS MER

  5. 10. Tid att delta, planera och reflektera kring värdegrundsfrågor. : Lärares erfarenheter från värdegrundsarbete i grundskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Banjac Zeljka; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In a democratic society values education is important, but complex and sometimes complicated to work with. This study contributes with Primary school teacher’s views and experiences on value education. It highlights the importance of a functioning and ongoing work with value systems. Further that teachers need time and efforts to do so. LÄS MER