Sökning: "Learning through storytelling"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Learning through storytelling.

  1. 1. Solrosens livscykel - solrosens resa från frö till blomma : En studie om hur drama, bild och undersökande verb kan bidra till lärande i en högläsningsaktivitet om växternas livscykel hos äldre barn i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sofia Almén; Ronja Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Drama; drawing pictures; exploring verbs; nature science in preschool; storytelling; Drama; bild; högläsning; naturvetenskap i förskolan; undersökande verb;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka äldre barns kunskapsutveckling efter högläsning i kombination med undersökande verb samt de estetiska lärprocesserna drama och bild i undervisning om solrosens livscykel.  Vi har undersökt om högläsning med fokus på undersökande verb, bild och drama i kombination med varandra har en påverkan på äldre förskolebarns lärande av naturvetenskap. LÄS MER

  2. 2. Design and Examination of Applying Mobile Technologies and Augmented Reality to Support Learning History in the Classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Sepideh Tavajoh; [2023]
    Nyckelord :Mobile technology; Augmented Reality; Interaction Design; Human User Center Design; Tangible; and Intangible Cultural Heritage.;

    Sammanfattning : In recent decades, debates on applying digital technologies in the humanities field have increased. Discussions focus on developing a sustainable approach to learning humanities using Immersive digital technologies, such as Virtual Reality and Augmented Reality (VR & AR). LÄS MER

  3. 3. "It matters what stories we tell to tell other stories with" : A Feminist-Phenomenological Re-telling of Donna Haraway's Practices of Collaborative Writing and Storytelling

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Silvia Thomackenstein; [2023]
    Nyckelord :Feminist writing; phenomenology; Donna Haraway; Situated Knowledges; storytelling; nomadic subjects; co-authoring; Rosi Braidotti; Nina Lykke; Mona Livholts; feminist modes of academic writing; curatorial editing; publishing; exhibition catalogue; worlding; becoming-with; curatorial research; quoting; referencing; Carolyn Christov-Bakargiev; Bruno Latour; Peter Weibel; transdisciplinarity;

    Sammanfattning : This paper explores through Donna Haraway's storytelling practices feminist approaches to collaborative writing. Employing a phenomenological qualitative research approach, the thesis aims to analyze how Haraway herself exercises feminist writing and facilitates the learning of collaborative storytelling. LÄS MER

  4. 4. Branding in the Metaverse: Exploring established brand management perspectives and the advent of decentralized branding on Web 3.0

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thiago Costa; Alaa Eldin Helal; [2022]
    Nyckelord :Branding; Brand Management; Metaverse; Decentralization; Blockchain; Web 3.0; NFT; DAO; Decentralized Branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this exploratory qualitative research is: First, to explore what brands understand by metaverse and how they perform branding in this new context. Second, to investigate how established constructivist approaches to branding are performed within the metaverse. LÄS MER

  5. 5. Receptive Vocabulary and the Impact of Reading Aloud

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Joshua Payne; Ramize Dushku; [2022]
    Nyckelord :receptive vocabulary; reading aloud; oral reading; storytelling; vocabulary acquisition;

    Sammanfattning : This study investigates the impact that reading aloud has on receptive vocabulary for youngerlearners. It takes the current environment of English language learning within Swedish schoolsinto account and explores several language acquisition theories that are deemed instrumental indeveloping a foundation for receptive vocabulary, as well as contrasting and comparing with howthe method of reading aloud has an impact on language learning. LÄS MER