Sökning: "Ledarskapskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Ledarskapskommunikation.
1. Och ytterst vill jag att du skall utvecklas: en fallstudie om empati och ledarskapskommunikation
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och analysera hur chefer inom en stor offentlig organisation förhåller sig till begreppet empati i sitt ledarskap och i sin kommunikation. Studien syftar därigenom till att ge en fördjupad förståelse för hur ett empatiskt perspektiv kan bidra till effektivitet i chefskommunikationen på ett positivt sätt. LÄS MER
2. Communicate to Motivate : A Study on Four Swedish Cross-border Acquirers
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Communication is critical but neglected and underestimated by leaders during PAI, which is furthermore considered a key reason for acquisition failure. In connection to this problem is the lack of case studies conducted on cross-border M&A. LÄS MER
3. En fallstudie om Ystad Saltsjöbads ledarskapskommunikation
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. The Importance of Communication During Organizational Transformation : A Case Study at AstraZeneca about Communication Barriers
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today’s rapidly changing environment, organizational change is more important than ever before for companies to remain competitive. Additionally, there is an increasing need that change leadership theory needs a new perspective which emphasizes the need to further investigate the area. Communication is a part of change leadership theory. LÄS MER
5. Intern Kommun-ikation : En analys av Upplands-Bro Kommuns internkommunikation utifrån ett ledarskapsperspektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Inom organisationer är den interna kommunikationen grundläggande för att det operativa arbetet ska fungera. Faktorer som kultur, struktur, ekonomi, tid och ledarskapsperspektiv påverkar kommunikationen i allra högsta grad. LÄS MER