Sökning: "Ledningsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Ledningsstrategi.

  1. 1. Hälsopromotion som ledningsstrategi : en kvalitativ studie hur hälsopromotion används för att få medarbetare att identifiera sig med organisationen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Julia Edoff; [2020]
    Nyckelord :Hälsopromotion; Ledningsstrategi; Kontroll;

    Sammanfattning : Samhället har under de senaste årtiondena inriktat sig allt mer på hälsa. Även inom arbetslivet finns ett stort intresse för organisationers arbete med hälsopromotion. Denna kandidatuppsats studerar hur hälsopromotion kan användas som en ledningsstrategi. LÄS MER

  2. 2. Är cirkulär ekonomi vägen till hållbar framgång? : En explorativ fallstudie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Jalalian; Victoria Lindell; [2020]
    Nyckelord :Circular Economy; Quality Development; Sustainability; Manufacturing Industry; Triple Bottom Line; Business Excellence Model; Cirkulär ekonomi; Kvalitetsutveckling; Hållbarhet; Tillverkningsindustrin; Triple Bottom Line; Business Excellence Model;

    Sammanfattning : In today's society, the linear economy dominates. As a result of the earth’s limited resources, an ever-increasing focus is on the need for companies to become sustainable. One concept that has become more prevalent in this context is the Triple Bottom Line, which emphasizes the importance of a balance between people, profit, and planet. LÄS MER

  3. 3. Upplevelsestrategi vid kundinteraktioner : En jämförandestudie om kundupplevelsen i kundservice på bank och elhandelsbolag

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Sara Awaijan; Elin Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Banking; Customer Experience; Customer Experience Management; customer service; CX; digital tools; digitalization; electricity; emotional value; energy company; organizational culture; strategy; Bank; Customer Experience Management; CX; digitala verktyg; digitalisering; elhandel; emotionellt värdeskapande; energibolag; kundservice; kundupplevelse; organisationskultur; strategi;

    Sammanfattning : The rapid development of today’s society is accelerated with digitalization and the customers have more possibilities to compare businesses with each-other than before. The focus on Customer Experience have increased in popularity during the last decade and an increasing number of companies have begun to consider the importance of their customers, the society, and their personnel. LÄS MER

  4. 4. Hälsopromotion som ledningsstrategi : -ett sätt att få medarbetarna att identifiera sig med organisationen

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Frida Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Health promotion; identity; identity regulation; control; post-bureaucratic organizations; hälsopromotion; identitet; identitetskonstruktion; styrning; post-byråkratiska organisationer;

    Sammanfattning : Health and physical exercise has a become trend in today's society and the work with health promotion has increased in organizations. This is not only a way for organizations to get healthier and more efficient employees, but also a way to regulate the employee’s identity by getting them to identify with the organization. LÄS MER

  5. 5. E-deltagandets potential : En explorativ studie av hur offentliga myndigheter möter sociala medier

    Kandidat-uppsats, Management & Organisation

    Författare :Mikael Fabel; [2011]
    Nyckelord :Social media; Web 2.0; Sweden; e-government; public sector; communication strategy; e-participation; issue arenas; virtual arenas; neo institutional theory; Offentliga myndigheter; sociala medier; webb 2.0; e‑deltagande; intressentdialog; e‑förvaltning; e‑demokrati; kommunikationsstrategi; ledningsstrategi; nyinstitutionell teori; Läkemedelsverket; Tandvårds och läkemedelsförmånsverket TLV; Statens folkhälsoinstitut; virtuella arenor; ämnesarenor; Sverige;

    Sammanfattning : Internet är idag en ny arena där alla delar med sig av information till alla. Det nya Internet, Webb 2.0, handlar om interaktivitet, kommunikation och dialog. Medborgare och intressenter vill ha större insikt och bättre möjligheter att påverka. LÄS MER