Sökning: "Leisure time centre"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Leisure time centre.
1. Det dubbla uppdraget – en kvalitativ studie om synen på fritidshemmets uppdrag hos fritidshemslärare och skolledare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : In our qualitative study, we have described what the after-school teacher and her double roles are about from the perspective of after-school teachers and school leaders. In the introduction and background, we have described the activity of the after-school centre and the role and operation of the after-school teacher. LÄS MER
2. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER
3. Från elev till medborgare : En läromedelsanalys av hur demokratiuppdraget framställs i läromedel för samhällskunskapsämnet åk 4–6
Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Students should be given the opportunity to learn about, through, and for democracy in order to be able to act in the present and the future. In the subject of social studies, students should be given the opportunity to develop factual knowledge about democracy, and this should be done through democratic methods. LÄS MER
4. Meningsfull fritid - enligt vem? : En kvalitativ studie grundad ur elevers perspektiv av meningsfull fritid inom fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Meningsfull fritid är ett centralt begrepp i fritidshemmets verksamhet och berör i hög grad eleverna, då det är deras fritid som det handlar om. Trots det, samt att elevernas intressen och behov ska styra verksamheten, finns förhållandevis lite forskning om meningsfull fritid som belyser elevers perspektiv inom fritidshemsverksamheten. LÄS MER
5. Fritidshemslärares resonemang om specialpedagogik i fritidshemmet : En kvalitativ studie kring fritidshemslärares möjligheter och utmaningar i arbetet med specialpedagogik i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur fritidshemslärare resonerar om specialpedagogik i fritidshemmet och vilka möjligheter och utmaningar arbetet medför. Syftet utgår från tre frågeställningar som är: Hur resonerar fritidshemslärare om specialpedagogik?, Hur använder sig fritidshemslärare av specialpedagogik i fritidshemmet? och Vilka möjligheter och utmaningar finns det i arbetet med specialpedagogik i fritidshemmet?. LÄS MER