Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Förskoleklass : Från social bro till en del av kunskapstrappan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Andersson; Lena Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Förskoleklass; utbildningsreformer; skolutveckling; läsundervisning; skrivundervisning;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie bygger på empiri från 12 intervjuer fördelade på lika många förskollärare i förskoleklass, lärare i åk1 och speciallärare med yrkeserfarenhet inom läs- och skrivundervisning. Vår avsikt var att ta reda på informanternas uppfattningar om skriftspråksundervisningens innehåll och specialpedagogiskt stöd samt om genomförda och kommande reformer i förskoleklass. LÄS MER

  2. 7. Lärplattan som pedagogiskt verktyg i förskolan : En kvalitativ studie av åtta förskollärares uppfattningar

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping

    Författare :Lena Eriksson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Den politiske kommentatorn - Vän eller fiende?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecca Bengtsson; Stefan Johansson; [2018-09-07]
    Nyckelord :Objektivitet; gestaltningsteori; politiska kommentatorer; demokrati; värderande ord; Objectivity; framing theory; political commentators; democracy; valuating words;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose is to examine how four Swedish political commentators lives up to the ideal of objectivity. Method: Quantitative content analysis Procedure: Coded all articles produced in printed press during 2017 by political commentators Ewa Stenberg (Dagens Nyheter), Göran Eriksson (Svenska Dagbladet), Lena Mellin (Aftonbladet) and K-G Bergström (Expressen). LÄS MER

  4. 9. Inkludering : barn i behov av särskilt stöd på fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lena Baker; Maja Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Inkludering; barn i behov av särskilt stöd; fritidshem;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka hur lärare i fritidshem arbetar inkluderande med barn i behov av särskilt stöd och hur lärarna bedömer att en elev är i behov av särskilt stöd. Inledning Studien inriktar sig på hur barn i behov av särskilt stöd inkluderas i barngruppen på fritidshemmet och de möjligheter och svårigheter som finns knutet till detta område. LÄS MER

  5. 10. Grönskande vintersvala rum : förslag på odlingsvärda växtkombinationer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Gordh Maja; Eriksson Åsa; [2017]
    Nyckelord :inglasat uterum; balkong; medelhavsklimat; varmtempererade klimat; rumsväxter; vinterträdgård;

    Sammanfattning : Många privatpersoner har tillgång till ett inglasat uterum eller balkong i anslutning till sitt hem. Dessa miljöer kan användas som grönskande vintersvala rum med växter anpassade till rummets förutsättningar. Syftet med uppsatsen är att undersöka och sammanställa ett urval av odlingsvärda växter för privata inglasade miljöer. LÄS MER