Sökning: "Lena Jakobsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lena Jakobsson.

  1. 1. Distansundervisning och digitala hjälpmedel: En studie om hur påtvingad distansundervisning påverkat lärares användning av digitala hjälpmedel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Lena Bergenström; Lisa Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Social Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Efter coronapandemins utbrott under våren 2020 tvingades skolor världen över att övergå till distansundervisning, vilket i sin tur innebar att lärare var tvungna att förlita sig på digitala hjälpmedel för att bedriva undervisning. Detta är en studie om hur påtvingad distansundervisning har påverkat lärares användning av digitala hjälpmedel i undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Kvinnors upplevelser av hemförlossning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Malin Jakobsson; Lena Kastbom; [2009]
    Nyckelord :Hemförlossning; litteraturstudie; upplevelsen av att bli mamma;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hemförlossningar är ovanligt i Sverige idag. Det är ett kontroversiellt ämne som det råder delade meningar om angående säkerhet och risker för mor och barn. Syfte: Att belysa kvinnors upplevelser av hemförlossning. Metod: Systematisk litteraturstudie som baseras på 16 artiklar. LÄS MER

  3. 3. Rum för barn - reklam för vem?

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matilda Cervin; Elin Jakobsson; Lena Norlén; Anna Sahlin; [2007]
    Nyckelord :ekonomi; kultur; Bourdieu; Kotler; sponsring; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka huruvida problematiken i förhållandet mellan kultur och näringsliv spelar in i frågan om reklam ska få synas i kulturella verksamheter och i sådana fall i vilken utsträckning? I uppsatsen har denna problematik konkretiserats genom en undersökning av sponsringen/samarbetet mellan Åhléns och ”Rum för barn”. Svårigheten ligger i den tradition som sedan länge funnits inom kulturen där ekonomin och kulturen setts som två från varandra vitt skilda poler. LÄS MER

  4. 4. Går det att varumärka Riksteatern? : en studie om kultursektorns syn på varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lena Norlén; Elin Jakobsson; [2007]
    Nyckelord :Riksteatern; kultursektor; konstnärlig process; varumärke; varumärkesuppbyggande;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av att många kulturorganisationer blivit allt mer pressade vad gäller kravet på finansiering noterade uppsatsförfattarna att flera större kulturorganisationer valt att på ett strategiskt vis vårda och bygga sitt varumärke. Då varumärken inom kultursektorn är ett relativt outforskat område intresserade sig uppsatsförfattarna för att undersöka det närmare. LÄS MER