Sökning: "Lena Persson malmö högskola"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lena Persson malmö högskola.

  1. 1. Nu ska alltid vara bra - En intervjustudie om formativ bedömning i träningsskolan och gymnasiesärskolans individuella program

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Katrin Olsson; Lena Persson; [2015]
    Nyckelord :Gymnasiesärskola; Individuella programmet; Träningsskola; Utvecklingsstörning; Bedömning; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Alla elever i svenska skolor blir kunskapsbedömda utifrån styrdokument. Det har dock inte riktats mycket forskning när det gäller kunskapsbedömning av elever i grundsärskolor och gymnasiesärskolor. I svenska läroplaner betonas det att formativ bedömning ska användas som ett aktivt redskap för att forma undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Färgens påverkan på vuxna patienters upplevelse av sjukhusvistelsen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Lena Persson; LindaSofie Öström; [2009]
    Nyckelord :färg;

    Sammanfattning : Bakgrund: Färg påverkar och berör människor på olika sätt. Dagens färgforskning har till syfte att förbättra kunskapen om hur vi påverkas av färg och hur vi på ett bra sätt kan använ-da färg i vår miljö. LÄS MER

  3. 3. Portfolio Är portfolio en möjlig metod på yrkesprogram

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lena Hedvall Nilsson; Camilla Persson; [2009]
    Nyckelord :Portfolio; Yrkesförberedande gymnasieprogram; Undervisningsmetod; Lärande; Reflektion; Dokumentation;

    Sammanfattning : Portfolio Är portfolio en möjlig metod på yrkesförberedande gymnasieprogram? .... LÄS MER

  4. 4. Hur kan vi som lärare aktivera elever mer fysiskt med enkla medel under skoldagen?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Emma Olsson; Lena Persson; [2008]
    Nyckelord :daglig fysisk aktivitet; motorisk utveckling; skolprestation; social utveckling; utomhusdidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete har varit att undersöka om det är möjligt att med enkla medel få in mer fysisk aktivitet för eleverna under en skoldag i årskurserna F-3 och vilka pedagogiska vinster det kan föra med sig. Genom observationer, elevintervjuer och egna genomförda aktiviteter både inomhus och utomhus, kom vi fram till vårt resultat. LÄS MER