Sökning: "Lena Sundström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lena Sundström.

  1. 1. Formativ bedömning- ett pedagogiskt verktyg för att utveckla matematikundervisning i årskurs 4–6 ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Farida El Bakraoui; Eva-Lena Sundström; [2022-07-05]
    Nyckelord :Formativ bedömning; formativ bedömningsinformation; matematikundervisning; mellanstadielärare; anpassningar; utveckling av undervisning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur lärare på mellanstadiet arbetar med informationen från formativ bedömning i matematikämnet. Vi vill undersöka hur lärare samlar in information för elevers lärande samt hur dess information används för att utforma undervisningen, så att elevens kunskaper i matematik utvecklas. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning- ett pedagogiskt verktyg för att utveckla matematikundervisning i årskurs 4–6 ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Farida El Bakraoui; Eva-Lena Sundström; [2022-06-22]
    Nyckelord :Formativ bedömning; formativ bedömningsinformation; matematikundervisning; mellanstadielärare; anpassningar; utveckling av undervisning; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur lärare på mellanstadiet arbetar med informationen från formativ bedömning i matematikämnet. Vi vill undersöka hur lärare samlar in information för elevers lärande samt hur dess information används för att utforma undervisningen, så att elevens kunskaper i matematik utvecklas. LÄS MER

  3. 3. Litteraturundervisning för alla? En studie om hur elevers erfarenheter och intressen tillvaratas i svenskämnets litteraturundervisning

    Magister-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Johnny Sundström; Lena Widerberg; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur elever upplever att deras erfarenheter och intressen tas tillvara i svenskämnets litteraturundervisning. Huvuddelen av undersökningen är av kvalitativ natur och den har genomförts i form av intervjuer. LÄS MER

  4. 4. ”Vi har eleven, men vi vet väldigt lite” : några högstadielärares erfarenheter av anmälningsplikten enligt Socialtjänstlagen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete - Socialhögskolan

    Författare :Lena Nylén Friberg; Ewaleena Sundström; [2006]
    Nyckelord :Anmälningsplikt; Skola; Högstadielärare; Socialtjänsten; Handlingsteori;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att beskriva fyra högstadielärares syn på anmälningsplikten, som de omfattas av enligt SoL 14:1 andra stycket. Lärarna i undersökningen arbetar vid två olika skolor inom en och samma kommun. LÄS MER