Sökning: "Lena carlsson"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Lena carlsson.

  1. 11. Väntetidsrelaterad frustration på akutmottagningen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Vårdvetenskap

    Författare :Lena Carlsson; [2012]
    Nyckelord :frustration; emergency department; waiting time; nurse;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to describe what nurses experienced in connection with waiting time related frustration among patients and relatives in the emergency department and also what strategies nurses use to manage waiting time related frustration.Background: The numbers of emergency department visits are increasing and lead to waiting times which can cause frustration among patients and relatives, a frustration that nurses encounter in their everyday work and need strategies to deal with. LÄS MER

  2. 12. Sex veckors bålstabilitetsträning med FuncGym Training bands : Dess inverkan på manliga handbollsspelares kasthastighet på elitnivå

    Kandidat-uppsats, Biomekanik och biomedicin

    Författare :Lena Carlsson; Alexandra Johansson; [2011]
    Nyckelord :Bålstabilitet; handboll; slyngor; funcgym;

    Sammanfattning : Tidigare studier hänvisar till bristen av forskning som berör funktionell träning såsom corestärkande bålstabilitetsträning för att öka idrottslig prestation. Det är dessutom omdiskuterat om träning, som skapar instabilitet i anslutning till träningsövningar, förbättrar stabiliteten som i sin tur ska verka prestationshöjande. LÄS MER

  3. 13. ”Content, Contact, Cash” - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andreas Hadzikostas; Helli Shahidi; [2010-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: ”Content, Contact, Cash”- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier Authors: Andreas Hadzikostas and Helli Shahidi Assigner: Newsroom Course: Degree thesis in Bachelor of Media and communication at the faculty of Journalism and mass communication at University of Gothenburg, Sweden Semester: Spring semester, 2010 Tutor: Ingela Wadbring Pages: 49, including two enclosures Purpose: To elucidate which factors are significant for successful marketing via the social media. Method: Expert interviews, Informative interviews and content analysis Material: Interviews with Lena Carlsson at Kreafon PR agency, Peter Baeza at IHM Business School, Eva and Kalle Bodestig at Mandel, Lena Ekman at Saltå kvarn and Rick Short at Indium Corporation. LÄS MER

  4. 14. Dialogens betydelse för företag : Hur företag bör agera och uppträda när de marknadsför sig i sociala medier

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Jon Ottosson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of my study is to give a good picture of what social media really is and how companies can make use of it, in their marketing strategy. It gets more important for every day that companies fully understand how social media works and how to act in the new digital channels. LÄS MER

  5. 15. Begåvad och bortglömd? : Lärare om bemötandet av elever som är begåvad i matematik

    Kandidat-uppsats, Pedagogiskt arbete

    Författare :Eva-Lena Carlsson; [2009]
    Nyckelord :begåvade elever; matematikbegåvningar; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att försöka ta reda på hur skolan bemöter de matematiskt begåvade eleverna. Utifrån detta syfte har två frågeställningar uppställts: Vad gör lärarna för att stimulera de begåvade eleverna? Anser sig lärarna ha tillräckliga resurser för att kunna tillgodose de begåvade elevernas behov? En kvalitativ intervjuundersökning med samtliga matematiklärare på en 7-9-skola har genomförts. LÄS MER