Sökning: "Lennart Hansson"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Lennart Hansson.
1. Förstår, kan och vill förskolepedagogerna? : En kvalitativ intervjustudie utifrån ett implementeringsteoretiskt perspektiv om förskolepedagogers förutsättningar att implementera förskolans jämställdhetsuppdrag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Sweden has a longstanding tradition of working towards gender equality. Since 1994, the Swedish government's primary strategy for achieving gender equality policy goals has been gender mainstreaming. In practice, this means that a gender perspective should be considered in all policy areas affecting people's living conditions. LÄS MER
2. Regeringsformen på gymnasienivå : En kvalitativ implementeringsstudie om samhälls- och naturkunskapslärare utifrån perspektivet förstå, vilja och kunna
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The purpose of this study is based on a implementation theoretical perspective, to understand, want, and be able to study the conditions for social studies and science teachers at the upper secondary school level to implement the content of The Instrument of Government on freedom of speech, freedom of opinion and discrimination. The study is based on the political scientist Lennart Lundqvist’s implementation theory of understanding, will and ability. LÄS MER
3. Förtroende – Enkelt att fördärva, svårt att förvärva
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to examine how the individuals, who is a part of our focus groups, themselves experience their own trust or not trust for media in order to illustrate how it looks for these individuals. This is because we won't be able to draw a general conclusion. LÄS MER
4. Är demokratin i förändring? : En analys av demokratibegreppet i läroböcker i samhällskunskap för åk 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The purpose of this study is to determine whether or not there has been a change in the use of democratic values in textbooks in social science for classes 4-6. The focus lies on democratic values from two different theoretical perspectives, Dahl’s theory of democracy and Habermas deliberative democracy. LÄS MER
5. Revisionens betydelse vid kreditprövning : Påverkan ur kreditgivares perspektiv.
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Bachelor thesis in business administration with emphasis in accounting and auditing. Spring term 2011, Mälardalens Högskola. Authors: Jim Hansson, Filip Sahl and Pererik Sewerin. Advisor: Lennart Bogg. LÄS MER