Sökning: "Leo Strandberg"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Leo Strandberg.
1. Konceptframtagning av maskinstativ för användning i nyttofordon : Design för möjliggörande av ergonomisk och enkel maskinanvändning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This Bachelor of Science thesis has been carried out during the spring of 2023 as a part of thecourse Degree Project for Bachelor of Science in Innovation and Design Engineering atKarlstad University. The degree project comprises 22,5 credits and the responsible student isAgnes Agardson with Johan Strandberg as supervisor and Leo De Vin as examiner. LÄS MER
2. Produktutveckling av ett picknick-kit för flergångsanvändning : En studie i hur man kan driva utvecklingen mot en hållbar plastanvändning och cirkulär ekonomi
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Denna rapport beskriver det projektarbete som ligger till grund för kursen Examenarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design, vid Karlstads universitet. Projektet har utförts av studenten Rebecca Glomsten i dialog med Clas Ohlson under vårterminen 2020 och omfattar 22,5 hp. LÄS MER
3. Hållbar kraftförsörjning av signalanläggningar : En undersökning av Roslagsbanans signalsäkerhetsutrustning
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Roslagsbanans signalanläggningar har flera olika lösningar för dess strömförsörjning i form av standarder för batterier och likriktare. Denna lösningsvariation har försvårat för underhållspersonalen att åtgärda de fel som uppstått och därmed fördröjt trafiken, dvs trafikstörningar. LÄS MER
4. Maskininlärning som instrument för att analysera Twitter : En studie kring datahantering på Twitter för tillämpning på riktad marknadsföring
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Marketing in social media becomes increasingly more common in today's society thanks to the rapidly expanding digitalization, while the interest and integration of machine learning in everyday products and services has increased. The purpose of this paper is to investigate the possibility of determining the interests of Twitter users from their everyday tweets with the help of machine learning and thus target relevant advertising. LÄS MER