Sökning: "LeoVegas"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet LeoVegas.

  1. 1. Svenska Spel och LeoVegas CSR-arbete : En studie som syftar till att undersöka och jämföra Svenska Spels och LeoVegas CSR-arbeten

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Leon Kedevik; Charlie Thelin; [2021]
    Nyckelord :CSR; Svenska Spel; LeoVegas; Carroll’s CSR pyramid; gambling company; Social responsibility; CSR; Svenska Spel; LeoVegas; Carroll’s CSR pyramid; Spelbolag; Samhällsansvar;

    Sammanfattning : Att spela om pengar online kan till grunden ses som en form av underhållning, dock kan det också urskiljas en stor problematik relaterat till denna underhållning. Antalet personer som har ett spelberoende ökar i oroande takt och i all denna uppståndelse kan man fundera kring vad spelbolagen själva har för ansvar i frågan. LÄS MER

  2. 2. Redesigning the user experience : How Interaction design can be used to improve already existing form-based company services

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Victor Lundberg; [2021]
    Nyckelord :Interaction design; UX; UI; User-centered design; prototyping; iteration; user interface; form creation; company systems; design principles; redesign.;

    Sammanfattning : This study investigates whether interaction design principles can be used on already existing company services in order to improve the user experience and satisfaction, and how such a process should look like, and what lessons can be learned from it. The study uses an iterative approach where prototypes are created and evaluated to further improve the prototype in the next iteration. LÄS MER

  3. 3. Identification of Problem Gambling via Recurrent Neural Networks : Predicting self-exclusion due to problem gambling within the remote gambling sector by means of recurrent neural networks

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för fysik

    Författare :Måns Bermell; [2019]
    Nyckelord :LSTM; machine learning; online casino; problem gambling; recurrent neural network; time series;

    Sammanfattning : Under recent years the gambling industry has been moving towards providing their customer the possibility to gamble online instead of visiting a physical location. Aggressive marketing, fast growth and a multitude of actors within the market have resulted in a spike of customers who have developed a gambling problem. LÄS MER

  4. 4. Måttfull Marknadsföring : En studie om den nya spellagens inverkan på marknadsföring för svenska online casinon

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Agnes Wahlgren; David Lundgren; [2019]
    Nyckelord :Gambling commercials; multimodal discourse analysis; semiotics; representation; MCDA; CCT; Consumer Culture Theory;

    Sammanfattning : Along with an increased online presence, as well as expanded trade agreement between EU countries, the Swedish online gambling market has been facilitated and made more accessible than ever before. As a consequence, this growing gambling market has also correlated with increased gambling-related health- and economical issues amongst Swedish gamblers. LÄS MER

  5. 5. En avbetald skuld eller en morgonrock i guld? : En semiotisk analys om hur rikedom framställs i två reklamfilmer från LeoVegas och Svenska Spel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK; Stockholms universitet/JMK

    Författare :Sofie Bakke; Sofia Gränd Bäck; [2017]
    Nyckelord :spelreklam; rikedom; semiotik; svenska spel; leovegas;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats att undersöka hur rikedom framställs och skiljer sig i reklamfilmerna “Jackpotsfesten - 124 miljoner” från spelbolaget LeoVegas och “Lotto - Färjan” från spelbolaget Svenska Spel. Utifrån teorier om semiotiska begrepp och Bourdieus teorier om kapital, smak, habitus och det sociala rummet analyseras framställandet av rikedom i två reklamfilmer från två olika spelbolag. LÄS MER