Sökning: "Let Me In"
Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden Let Me In.
1. Det förbannade intellektet : En essä om hur tänkandet stör en konstnärlig praktik
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : I den här uppsatsen, vilken är skriven som en vetenskaplig essä, undersöker jag konstnärens praktiska kunskap med utgångspunkt i en situation där jag målar. Vad jag intresserar mig för är hur tänkandet påverkar den kroppsliga handlingen. LÄS MER
2. An Introduction to p-adic Analytic Groups
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH; Lunds universitet/Matematik (naturvetenskapliga fakulteten); Lunds universitet/MatematikcentrumSammanfattning : In this thesis we introduce the concept of a p-adic analytic pro-p group. To do so we discuss important theorems and concepts connected to more general types of groups, these include profinite groups, pro-p groups, powerful p-groups, powerful pro-p groups and uniform groups... LÄS MER
3. ”Jag räknar med att barnen har det bra och annars säger de till” : En kvantitativ studie av vårdnadshavares perspektiv på relationer och kommunikationens innehåll i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : In the preschool’s curriculum, it appears a collaboration between home and preschool is important for the child’s care as well as development and learning. From what we have seen, however, most of the research studies that refer to the relationship and communication between the parties are only based on the perspective of the preschool teachers. LÄS MER
4. Låt mig få berätta! : Barns möjlighet till kommunikation och delaktighet i språklig undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Being Like Water: Exploring Openness, Intuition, and External Creative Tools as Parts of the Creative Process
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i MalmöSammanfattning : How can openness, intuition and external creative tools be valuable assets to the creative process? In this thesis, I explore that question as it relates to three distinct perspectives: my reflections on my own approach, other artists’ thoughts on the subject and the composition of my orchestral piece "let me cry" (2022). My findings are that by integrating openness, intuition, and external creative tools into one’s creative practice, one can more easily overcome creative blocks, come up with material, and think of original ideas while saving time and energy that would otherwise be spent on considering various options or coming up with solutions to creative problems. LÄS MER