Sökning: "Lidl"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade ordet Lidl.
1. Ökade matprisers effekt på konsumtionsvanor : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: På ett år har svenska matpriserna ökat med 22% i samband med en skakig omvärld. Tidigare studier har påvisat att ökade matpriser minskar konsumtionen av många livsmedel, där det finns en koppling till socioekonomisk status. LÄS MER
2. Drivkrafter till underrapportering av hållbara prestationer : En kvalitativ studie på livsmedelsföretagen ICA Gruppen, Hemköp och Lidl Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka drivkrafter bakom underrapportering av hållbara prestationer. Detta görs genom att undersöka om tidigare observerade drivkrafter kan appliceras på livsmedelsföretagen ICA Gruppen, Hemköp och Lidl Sverige på den svenska marknaden. LÄS MER
3. Dagligvaruhandelns hållbarhetsarbete i leverantörskedjan : En kvalitativ studie om ansvarstagande i leverantörskedjan för dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Världens resurser är begränsade, däribland infaller alla de konsumtionsvaror som människan behöver för att överleva. En av de absolut mest fundamentala är mat. Matförsörjningen sker till stor del via dagligvaruhandeln. LÄS MER
4. Byggande med netto noll klimatpåverkan : En fallstudie av två pilotprojekt med påbyggnadscertifieringen NollCO2
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Introduction – This study examines the environmental certification NollCO2, which manages and sets requirements for a building's carbon dioxide emissions during its life cycle. Emissions of carbon dioxide are one of the greenhouse gases that contribute to global warming. This affect opportunities to achieve national and global climate goal. LÄS MER
5. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram. Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitet Metod: Kritisk retorikanalys Material: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektive företagens nationella Instagramkonto. LÄS MER