Sökning: "Lidl"

Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade ordet Lidl.

  1. 16. Employer branding : En studie om hur arbetet med Employer branding påverkar personalens arbetstillfredsställelse och ambition att stanna kvar på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Amanda Jingmark; Marika Österberg; Martina Hallberg; [2017]
    Nyckelord :Employer branding;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the paper is to investigate how Employer branding can help increase the job satisfaction among the employees and thereby affect their ambition to stay in the workplace. The aim of the study is also to research around what factors are crucial in the work of Employer branding based on it existing staff perspective. LÄS MER

  2. 17. Miljövänliga inköp i dagligvaruhandel : En jämförande studie av publika hållbarhetsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Arbnora Dervishaj; Erik Lingegård; Anton Lindén Persson; [2017]
    Nyckelord :Sustainability reports; Grocery trade; Logistics; Purchase; Environment; Framework; Assortment; Transport; Suppliers; Hållbarhetsredovisning; Dagligvaruhandel; Logistik; Inköp; Miljö; Ramverk; Sortiment; Transport; Leverantörer;

    Sammanfattning : Titel: Miljövänliga inköp i dagligvaruhandel - En jämförande studie av publika hållbarhetsredovisningar i dagligvaruhandel Kurs: Ämnesfördjupande arbete i logistik, 2FE25E, VT-17 Författare: Arbnora Dervishaj, Anton Lindén Persson, Erik Lingegård Handledare: Åsa Gustavsson Bakgrund: Hållbarhet beskrivs utifrån tre dimensioner; miljö, social och ekonomi. De utvecklade kraven på de miljömässiga dimensionerna sätter press på verksamheter att ta ett större miljöansvar. LÄS MER

  3. 18. Performance of Customer Reward Programs on the Swedish Grocery Retail Market

    Magister-uppsats,

    Författare :Jesus Mendoza; Daniel Gonzalez; [2016]
    Nyckelord :loyalty; customer reward program; grocery store; share of wallet;

    Sammanfattning : Customer Reward Programs (CRP) have increasingly been used in many industries and markets worldwide with the purpose of gaining customers and retaining their loyalty through repeated purchases in exchange of rewards. Currently, most of the retailers in the Swedish grocery store sector have implemented CRP of different types, from simple discount-based programs to complex multipartnership structures. LÄS MER

  4. 19. Miljömärkning på livsmedel : Konsumenters kunskap och preferenser

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Emma Sedig; [2016]
    Nyckelord :Miljömärkningar; Konsumentval; Konsumenternas kunskap om miljömärkningar;

    Sammanfattning : The society today is a very environmentally conscious society, at least that´s what it seems like. In this study, which is a combined literature review and survey, focus was at whether people have confidence in eco-labels, if they know what it stands for, how many people bought them and what labels they bought. LÄS MER

  5. 20. "Man får det man betalar för helt enkelt": En studie kring konsumenters meningsskapande av Lidls image ur ett socialkonstruktionistiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sigrid Falck; Katja Nordman; [2015]
    Nyckelord :image; store image; meaning making; sense making; Lidl; social constructionism; consumer; retail; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organizations are increasingly using communicative strategies to try influencing consumers to create a positive image around them. However, the image is an im-material concept in the mind of the consumer, which can create problems for or-ganizations since it is not possible to predict the image that will be assign to them. LÄS MER