Sökning: "Lidl"
Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade ordet Lidl.
6. Att göra hållbara val åt kunden i livsmedelsbutiken - en konkurrenskraftig fördel?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: The food industry accounts for 26 percent of the total greenhouse gas emissions and contributes to major damage to our planet while still being a necessity. Companies today are expected to take greater responsibility for the impact of their activities and a well-executed CSR work can contribute to greater values for both the company and society. LÄS MER
7. An analysis of the Impact of Brand Image on Consumer Purchase Behavior : The case of Lidl, Sweden
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : This research project had a purpose to discuss the impact of Brand Image on Consumer Purchase Behavior. For retailers brand image are the key factors that help them to engage with customers and influence their buying behaviors. LÄS MER
8. Ordvitsar i reklam, hajar du? : En kvalitativundersökning om attityder till och förståelse av ordvitsar i reklam hos modersmålstalare och andraspråkstalare av svenska.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I den här studien undersöks förståelse av och attityder till ordvitsar i reklamerna Lidl ”Lidl är Lidl. Allt annat är olidligt.” och Delicato ”Tallriksmodellen”. Syftet med undersökningen är att ta reda på likheter och skillnader för L1- och L2-talare av svenska i deras attityder och förståelse av ordvitsar i en reklam. LÄS MER
9. PÅVERKAR LÅGPRISKONKURRENS MARKNADSLEDARENS ONLINEPRISER? En studie om svensk dagligvaruhandel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This paper aims to answer if the low-cost presence of a super discount store Lidl affects prices online for the Swedish market leader in food retailing, Ica. A collection of 50 Ica stores across Sweden with different competitive markets were compared using a cart of 10 items. LÄS MER
10. "Det är roligare att servera en salmbärssylt från grannen än en burksylt från Lidl" : En kvalitativ studie om hur svenska ekoturismföretag arbetar för att skapa hållbar turismutveckling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att skapa en förståelse över vilka sätt som ekoturismföretag bidrar till hållbar turismutveckling utifrån ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv, samt att skapa en förståelse över hur ekoturism och hållbar turismutveckling definieras. Följaktligen är studiens frågeställning: på vilka sätt bidrar ekoturismföretag till hållbar turismutveckling? Metod Studien är genomförd via en deduktiv ansats med utgångspunkt i tidigare forskning om ekoturism och hållbar turismutveckling. LÄS MER