Sökning: "Likvärdig bedömning"
Visar resultat 11 - 15 av 288 uppsatser innehållade orden Likvärdig bedömning.
11. Betydelsen av språket för barnet i förskolans kartläggningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidrag Kartläggning av lärmiljön är det första steget att förhålla sig till när det framkommer svårigheter för ett barn i förskolan. Kartläggningen ligger sedan till grund för insättning av extra anpassningar och upprättning av en eventuell handlingsplan. LÄS MER
12. Olika nyanser av kunskap : En studie om likvärdig bedömning i mångfaldig skolkontext
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Det framgår tydligt i skolans styrdokument, såväl i skollag som läroplaner, att skolan ska varalikvärdig för varje elev. Trots detta är likvärdigheten omdiskuterad, och skolväsendetkritiseras stort för att inte vara likvärdigt. LÄS MER
13. Internet för högstadiet : Utveckling av en lärarhandledning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten beskriver utvecklingen av en lärarhandledning för undervisning om internet. Bakgrunden är kraven i grundskolans läroplan (Lgr22), och mer specifikt kursplanen i Teknik för årskurs 7-9, på att avhandla internet i undervisningen. LÄS MER
14. Digitalisering och professionalitet : En kvalitativ intervjustudie om psykologers och psykoterapeuters upplevelser av onlineterapi
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den digitala utvecklingen till följd av Covid-19 pandemin har lett till genomgripande förändringar för många yrkesverksamheter och organisationer, även inom vård-och omsorg. Under de senaste åren har etableringen av digitala vårdgivare ökat explosionsartat i Sverige, där Covid-19 pandemin varit en bidragande faktor som krävde att vården förändrade sin verksamhet och ökade behovet av läkarvård via internet. LÄS MER
15. Individualisering i matematik : En utforskande studie om hur lärare i förskoleklass och årskurs 1–3 genomför individualiseringar i matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Individualisering inom matematikundervisning är viktigt för att kunna skapa en likvärdig undervisning som underlättar lärandet för alla elever. Lärare i förskoleklass och årskurs 1–3 bör ha goda kunskaper om individualisering för att kunna anpassa undervisningen och hjälpa eleverna att uppnå sina kunskapsmål. LÄS MER