Sökning: "Lil Miquela"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lil Miquela.

  1. 1. Skyltdocka eller vän? En kvalitativ intervjustudie om virtuella influencers som marknadsförare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Malmström; Jasmin Johansson; [2020]
    Nyckelord :Virtuella influencers; influencer marketing; varumärkeskommunikation; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med att konsumenter får allt större valmöjligheter ställs också högre krav på varumärken att arbeta strategiskt med sin varumärkeskommunikation. Influencer marketing i sociala medier har därför de senaste åren ökat i popularitet, med förhoppning att det inflytande en influencer har ska påverka konsumenters attityd gentemot varumärket positivt. LÄS MER

  2. 2. INFLUENCERN 2.0 – FRÅN REELL TILL VIRTUELL - En kvantitativ innehållsanalys av den virtuella influencern Miquela Sousas Instagramkonto

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nellie Karlsson; Hanna Lööf; [2019-07-01]
    Nyckelord :Virtuella influencers; Miquela Sousa; Lil Miquela; Instagram; självpresentation; Goffmans dramaturgiska perspektiv; inraming; personlig; fasad; persona;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur den virtuella influencern Miquela Sousas persona tar form på det sociala mediet Instagram. Teori: Det teoretiska ramverket består av Goffmans dramaturgiska perspektiv samt visuella verktyg för innehållsanalys. LÄS MER

  3. 3. The fake-real or the real-fake? : En bild- och innehållsanalys om Lil Miquela, Kenza och Johanna E. Olsson på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Oliver Dahle; Ellen Olsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Virtuality; Reality; Hyperreality; Representation; Identity; Instagram Influencer; Virtualitet; Verklighet; Hyperrealitet; Identitet; Instagram; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis, The fake-real or the real-fake? An image and content analysis about Lil Miquela, Kenza and Johanna E. Olsson on Instagram, is to make an qualitative analysis of influencers which is in a unclear state between reality and virtuality. LÄS MER

  4. 4. Influencers kommunikativa trovärdighet: Tillhör framtiden Lil Miquela? : En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattningar kring avsändarens betydelse för den kommunikativa trovärdigheten på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Clara Wenander; Viktoria Tegge; [2019]
    Nyckelord :Influencer; robot-influencer; digital intimitet; förtroende; trovärdighet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the sender’s credibility on the social media platform Instagram since the new phenomenon robot-influencer has begun to interact on the platform. The purpose of the study is to increase the knowledge of the sender's communicative credibility based on the young adults' view on Instagram's different influences, human as robot. LÄS MER