Sökning: "Liljefjord"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Liljefjord.

  1. 1. Elevers uppfattning om skrivande : En empirisk studie kring skrivglädje

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Moa Palmberg Ingelstam; Sigrid Liljefjord; [2020]
    Nyckelord :Elevperspektiv; högstadiet; projektarbete; skrivande; skrivglädje; skrivundervisning; svenskämnet; texttyper;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla förståelse för elevers engagemang i skrivande genom att undersöka högstadieelevers skrivglädje. Genom att ta del av ett skrivprojekt som genomfördes på en högstadieskola utfördes en elevnära undersökning. LÄS MER

  2. 2. Det ska vara roligt att skriva: kreativitet kopplat till motivation inom skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sigrid Liljefjord; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt handlar om huruvida kreativitet kan användas i svenskundervisning med målet att motivera elever i grundskola åk 7-9, till skrivutveckling. De forskningsfrågor som uppsatsen bygger på är; Vilka kreativa verktyg kan motivera elever till skrivutveckling? samt Vilka förutsättningar bör finnas för att kunna arbeta med kreativa verktyg? För att besvara frågorna har jag granskat elva vetenskapliga artiklar. LÄS MER

  3. 3. Musik som komplement till farmakologisk behandling vid akut smärta

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Felicia Carlberg; Amanda Liljefjord; [2014]
    Nyckelord :Musik; akut smärta; smärtlindring; omvårdnad; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Inom sjukvården lider många människor av akut smärta, som i vissa fall kan utvecklas till en långvarig sådan. Genom alternativa behandlingsmetoder, som komplement till farmakologisk behandling kan patienters upplevelse av smärta reduceras ytterligare. LÄS MER

  4. 4. Införande och acceptans av ny teknik - En studie utförd på gymnasieskolor i Malmö Stad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Michel Persson; Emilie Liljefjord; Kaveh Hosseinpour Kohshahi; [2010]
    Nyckelord :användaracceptans; en-till-en; implementering; implementeringsprocess; IT; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Allt fler gymnasieskolor väljer att implementera nya it-lösningar som går under parollen ”en-till-en”, vilket innebär att varje elev och varje anställd får en egen bärbar dator som sedan kan kopplas upp mot ett trådlöst nätverk. Denna utveckling leder oss till vissa frågor gällande acceptansen av den här tekniken i gymnasieskolorna och vilka faktorer det är som är viktiga för att skapa acceptans för en-till-en i kommunala gymnasieskolor. LÄS MER