Sökning: "Liljevalchs konsthall"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Liljevalchs konsthall.

  1. 1. Curatorial Intentions and Visitor Experience : Three case studies of publicly funded Konsthallar and how curatorial intentions affect the creation of social space

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Linnea Wästfelt; [2024]
    Nyckelord :Public Art Institutions; Visitor Research; Social Space; Curatorial Gaze; Göteborgs Konsthall; Malmö Konsthall; Liljevalchs Konsthall;

    Sammanfattning : Publicly funded art institutions in Sweden are tasked with the mission of making contemporary art available and accessible to the citizens. This thesis investigates three cases of publicly funded art institutions in Sweden, namely Göteborgs Konsthall, Malmö Konsthall and Liljevalchs Konsthall. LÄS MER

  2. 2. Konstruktioner av det nationella : En utställningsanalys av Finsk bild på Liljevalchs konsthall 1977–1978

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Paulina Immonen; [2021]
    Nyckelord :cultural cold war; cultural diplomacy; Finland; Sweden; Scandinavia; Mieke Bal; 1970 s; art exhibition analysis; Liljevalchs; discourse analysis; Finnish artists; taidenäyttely; suomalainen taide; 1970-luku; Suomen taiteilijaseura; taidekritiikki; Mieke Bal; Liljevalchsin taidehalli; edustusnäyttely; Maaretta Jaukkuri; kulttuurivaihto; taidepolitiikka; utställningsanalys; Mieke Bal; Skandinavien; Finland; Sverige; konstkritik; nationell konsttolkning; 1970-tal; Liljevalchs konsthall; representationsutställning; kulturell diplomati; konstpolitik; kulturekonomi; diskursanalys; konstbegrepp; konsttolkning; konstutbyte;

    Sammanfattning : By examining the art exhibition Finsk bild (Finnish picture) that was held at Liljevalchs art gallery in Stockholm 1977-78, the aim of the essay is to investigate and highlight the discrepancy between the intention of the exhibition and how it was perceived by the critics. In the aftermath of the exhibition there were discussions about why the critics were so harsh, and also the way the critics described the art and artists in terms of the national has been questioned in recent years. LÄS MER

  3. 3. ATT BYGGA VIDARE PÅ KULTURARVET Diskurser om Liljevalchs konsthall och dess tillbyggnad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Maria Rikner; [2020-08-05]
    Nyckelord :Liljevalchs; discourse analysis; annex; Carl Bergsten; architectural competition;

    Sammanfattning : This thesis is about Liljevalchs art gallery in Stockholm and its intended annex, which is now under construction and will be completed in 2021. The purpose of the thesis is to identify different kinds of discourse regarding both Liljevalchs art gallery and the annex. LÄS MER

  4. 4. Utställningsrum : Hur konstupplevelsen på Liljevalchs konsthall och Fotografiska påverkas av utställningsrummets gestaltning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Louise Sundberg; [2018]
    Nyckelord :Art; art exhibition; exhibition design; exhibition room; spatial; art gallery; museum; space syntax; Liljevalchs; Fotografiska; Konst; konstutställning; utställningsdesign; utställningsrum; rumsligt; konsthall; museum; space syntax; Liljevalchs; Fotografiska;

    Sammanfattning : Exhibition room: How the experience of art is affected by the exhibition room design at Liljevalchs art gallery and Fotografiska. This thesis explores the effect the exhibition design presented in two of Stockholm ́s art galleries has on the viewer. LÄS MER

  5. 5. Förförståelse och fiktion : hur lyfts elevens förförståelse fram och hur medskapar den i Storyline?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Sofia Rhedin; [2007]
    Nyckelord :förförståelse; bildpedagogik; Storyline;

    Sammanfattning : Den pedagogiska metoden Storyline är temat för detta examensarbete. I Storyline bygger en hel klass upp en fiktiv berättelse igångsatt av läraren. De som arbetar enligt denna metod låter de konstruktivistiska teorierna forma undervisningen. LÄS MER