Sökning: "Limited Edition"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Limited Edition.

  1. 1. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  2. 2. Unwrapping Brand Activism

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Denise Vork; Bruno Dewever; [2023]
    Nyckelord :Brand Activism; Packaging; Consumer Engagement; Consumer Perceptions; Socio-political Issues; Consumer Resistance; Business and Economics;

    Sammanfattning : This research used a qualitative approach, more specifically, netnography based on two cases. The two empirical cases on the use of brand activism on packaging that have been selected for this study are: (1) Walmart’s introduction of a ‘Celebration Edition’ Ice Cream for Juneteenth, and (2) Skittle’s introduction of a rainbow- free packaging to support the LGBTQ+ community. LÄS MER

  3. 3. Less is more : En kvalitativ studie om hur konsumentbeteende styrs av en artificiell bristsituation på marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emre Akboga; Gunes Robin Özdogan; [2022]
    Nyckelord :limited edition; utbud; efterfrågan; artificiell bristsituation;

    Sammanfattning : Businesses release limited edition products to achieve excess demand. This is a strategy companies have incorporated throughout the years to increase their profits. Consumers use these products to distinguish themselves among others. LÄS MER

  4. 4. Limited edition : En kvalitativ studie om Limited editions påverkan på konsumenters upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daniel Birgersson; [2022]
    Nyckelord :Knapphetsprincipen; Unikhetsteorin; Kognitiv dissonans; Begränsad upplaga; Limited edition; Köpupplevelse;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett kognitivt dissonansperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Knapphetsperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Unikhetsperspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur artificiellt skapad brist påverkar konsumenters upplevelser. Metod: I denna studie har en kvalitativ metod använts i form av fokusgrupper. LÄS MER

  5. 5. Augmented reality som komplement till mobiltelefoner i hemsjukvården

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Morris Thånell; Petter Melander; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality; AR; hemsjukvård; home health care; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : There is a need for a complement to caregivers’ mobile phones in home health care. Mobile phones disrupt patient contact because caregivers often need to look down at their phone’s screen and they increase the risk of infection because phones’ screens often have bacteria, viruses and infectious fungi on them. LÄS MER