Sökning: "Limited Edition"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Limited Edition.
1. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER
2. Unwrapping Brand Activism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This research used a qualitative approach, more specifically, netnography based on two cases. The two empirical cases on the use of brand activism on packaging that have been selected for this study are: (1) Walmart’s introduction of a ‘Celebration Edition’ Ice Cream for Juneteenth, and (2) Skittle’s introduction of a rainbow- free packaging to support the LGBTQ+ community. LÄS MER
3. Less is more : En kvalitativ studie om hur konsumentbeteende styrs av en artificiell bristsituation på marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Businesses release limited edition products to achieve excess demand. This is a strategy companies have incorporated throughout the years to increase their profits. Consumers use these products to distinguish themselves among others. LÄS MER
4. Limited edition : En kvalitativ studie om Limited editions påverkan på konsumenters upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställningar: Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett kognitivt dissonansperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Knapphetsperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Unikhetsperspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur artificiellt skapad brist påverkar konsumenters upplevelser. Metod: I denna studie har en kvalitativ metod använts i form av fokusgrupper. LÄS MER
5. Augmented reality som komplement till mobiltelefoner i hemsjukvården
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : There is a need for a complement to caregivers’ mobile phones in home health care. Mobile phones disrupt patient contact because caregivers often need to look down at their phone’s screen and they increase the risk of infection because phones’ screens often have bacteria, viruses and infectious fungi on them. LÄS MER