Sökning: "Lina Hedman"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Lina Hedman.

  1. 1. Vad krävs för att utvecklas? : En kvantitativ studie om grupputveckling i produktutvecklingsprojekt

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lina Hedman; [2023]
    Nyckelord :Krav; kontroll; socialt stöd; grupputveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om krav, kontroll och socialt stöd kan ha betydelse för grupputveckling i produktutvecklingsprojekt. För att kunna besvara studiens syfte och frågeställningar valdes en kvantitativ metod i form av tvärsnittsdesign. LÄS MER

  2. 2. Hur företag kan attrahera kompetent arbetskraft genom employer branding : En fallstudie på ett svenskt energibolag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Lina Hedman; Malin Josefsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; brand ambassadors; employee brand-building behaviour; staff word-of-mouth;

    Sammanfattning : Syfte – Denna rapport syftar till att undersöka hur företag kan arbeta med employer branding för att främja skapandet av engagerade medarbetare som genom positiv staff word-of-mouth (SWOM) är villiga att sprida information om företaget som arbetsgivare samt dela med sig av sina erfarenheter till potentiella medarbetare. Metod – En litteraturstudie utfördes för att undersöka vad som redan studerats inom ämnet som därefter sammanställdes i ett teoretiskt ramverk. LÄS MER

  3. 3. Att leva med långvariga bensår : - En litteraturstudie

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Lina Brännström; Sofia Hedman; [2019]
    Nyckelord :långvariga bensår; upplevelser; omvårdnad; litteraturstudie; kvalitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Att leva med långvariga bensår innebär ett liv med sjukdom, livet förändras och upplevs krävande för den drabbade. En sjukdomsbild med bensår ser olika ut och ger en individuell påverkan hos personer, det är därför av vikt att på ett djupare sätt försöka förstå hur det är att leva med långvarig sjukdom. LÄS MER

  4. 4. Nyckeln till kunskapsutveckling : Ett arbete om läsförståelse i förskoleklass och årskurserna 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Lina Hedman; Evelina Lundqvist; [2018]
    Nyckelord :Läsförståelse; Läsförståelsestrategier; Eleverna; Lärarna; Strateger; Metoder; Samtal; Dialoger; Samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en inblick i hur grundskollärare i årskurserna förskoleklass samt årskurs 1, årskurs 2 och årskurs 3 arbetar för att utveckla elevers kunskaper i läsförståelse genom undervisningen. Vidare innefattar syftet med studien att utröna hur lärare arbetar för att eleverna ska ges möjligheter att utveckla läsförståelsestrategier. LÄS MER

  5. 5. Operations- och anestesisjuksköterskors upplevelser av att använda checklista för säkerhet vid operationer

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Lina Jonsson; Ellen Hedman; [2017]
    Nyckelord :Checklist; Content analysis; Experiences; Nurse anesthetists; Theatre nurses; Operating room nursing; Checklista; Kvalitativ innehållsanalys; upplevelser; Anestesisjuksköterskor; Operationssjuksköterskor; Omvårdnad vid operation;

    Sammanfattning : Bakgrund: World Health Organization, WHO har arbetat fram en checklista för säker kirurgi, som skall stötta arbetslaget i arbetet kring patienten. Checklistans syfte är att förbättra kommunikationen i arbetslaget och minska komplikationer och dödsfall i samband med kirurgi. LÄS MER