Sökning: "Lina Sjöqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lina Sjöqvist.

  1. 1. Bland guldkorn och grus -En kvalitativ studie om andrahandskonsumenters konsumtionsvanor

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Marie Larsson; Lina Sjöqvist; [2020]
    Nyckelord :Second-hand consumption; consumer society; stigma; environmental;

    Sammanfattning : In the past years there has been an increase in interest regarding the environment and this combined with the technological advancement has resulted in new opportunities to secondhand consume. The stigmatisation regarding second-hand consumption is in present day often considered something of the past. LÄS MER

  2. 2. Basel III Forthcoming - How Swedish banks perceive the impact of the Basel III Accord and its effect on systemic risk

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marlene Jordbru; Lina Sjöqvist; [2012]
    Nyckelord :Systemic risk; The Basel III Accord; Swedish bank sector; Perception;

    Sammanfattning : The banking sector plays an important part of the modern society and a collapse of the financial system would have severe consequences for the society. In order to protect the system from a systemic collapse, regulations have been put in place to ensure a more stable financial system. LÄS MER

  3. 3. Tjänsteproduktivitet : Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Helena Schultz; Lina Sjöqvist; [2011]
    Nyckelord :Service Productivity Model; Multi-factor productivity measurement model; Produktivitet; Effektivitet; Tjänsteorganisation; Tjänsteproduktivitet; Tjänster; Kommunikation; Ledarskap; Utbildning; Stress; IT-system; Arbetsbelastning; Kontorslandskap; Interna kunder; Externa kunder; Folksam;

    Sammanfattning : Problemformulering Det vi med denna uppsats vill undersöka är hur en tjänsteorganisations produktivitet kan mätas. Därför lyder vår problemformulering enligt följande: Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation? Produktiviteten i en tjänsteorganisation påverkas av ett antal faktorer, till exempel personalen, kommunikation, ledarskap och de IT-system personalen arbetar i. LÄS MER