Sökning: "Linda Bogren Ericsson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Linda Bogren Ericsson.

  1. 1. Social commerce : En studie om hur vårt nya sätt att kommunicera förändrar vårt sätt att konsumera

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Linda Bogren Ericsson; Sara Eklöf; [2012]
    Nyckelord :social media; e-commerce; social commerce; f-commerce; convergence culture; collective intelligence; participatory culture; word-of-mouth; WOM; viral marketing; sociala medier; e-handel; social commerce; f-commerce; konvergenskultur; kollektiv intelligens; deltagarkultur; word-of-mouth; WOM; viral marknadsföring;

    Sammanfattning : Sociala medier har fått allt större betydelse när det gäller kommunikation mellan människor och för företag har explosionen av sociala medier inneburit både möjligheter och utmaningar. För att möta konsumenterna där de befinner sig har företag nu följt efter kunderna till de sociala medierna. LÄS MER

  2. 2. Att designa framgång genom sitt ursprung : En uppsats om hur ett företag inom den svenska mode- och designbranschen kan använda sig av ”country of origin” för att skapa konkurrenskraft på internationella marknader

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Bogren Ericsson; Christine Isaksson; [2011]
    Nyckelord :Differentiering; varumärkesidentitet; konkurrenskraft; associationer; ”country of origin”; styrning; internationell verksamhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att identifiera hur Filippa K arbetar med sitt svenska ursprung för att skapa konkurrenskraft på internationella marknader samt hur Filippa K:s huvudkontor styr företagets internationella verksamheters arbete med att särskilja varumärket från konkurrenter. Litteraturgenomgången berörde vad forskning tidigare sagt om varumärkes värde och varumärkesidentitet, ”country of origin” samt styrning av ett internationellt företag. LÄS MER