Sökning: "Linda Cederquist"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Linda Cederquist.

  1. 1. Marknadsföring av människor : En studie kring personliga varumärken med utgångspunkt i traditionell teori om varumärkesbyggande

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lundberg; Linda Cederquist; [2011]
    Nyckelord :personligt varumärke; sociala medier; personal branding; brand management; varumärkesbyggande; CBBE-modellen; PBBE-modellen;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersökte vi fenomenet personligt varumärkesbyggande, vilket kan definieras som en persons namn och de värderingar som kopplas till det. Syftet med uppsatsen var att utifrån befintlig teori samt intervjuer med yrkesverksamma inom området, undersöka om det går att bygga personliga varumärken på samma sätt som traditionella varumärken för företag och produkter. LÄS MER

  2. 2. En doft av framgång : En studie i dofters påverkan på produktuppfattning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lundberg; Linda Cederquist; [2010]
    Nyckelord :sinnesmarknadsföring; luktsinne; produktuppfattning; experiment; doft;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersökte vi, inom ämnet sinnesmarknadsföring, dofters inverkan på produktuppfattning. Sinnesmarknadsföring har som mål att skapa en positiv och lojal relation mellan varumärket och kunden med hjälp av sinnena. LÄS MER