Sökning: "Linda Engert"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Linda Engert.

  1. 1. Researrangör som researrangör? : En studie om hur konsumenters involvering i resande generellt och produktkategorier påverkar deras möjligheter att särskilja varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Linda Engert; Ida Dahl; [2018]
    Nyckelord :Brand Equity; Customer-based Brand Equity; Involvement; Branding; Brand Differentiation; Differentiation; Tour Operators and Package tours; Brand Equity; Customer-based Brand Equity; Involvering; Varumärkesdifferentiering; Researrangörer och Paketresor;

    Sammanfattning : Konkurrensen bland svenska företag har ökat markant under de senaste åren, vilket har inneburit att deras utbud blivit allt mer likartade. Digitaliseringen har i synnerhet intensifierat konkurrensen inom resebranschen, vilket har bidragit till att företag istället söker att särskilja sig genom immateriella fördelar och varumärkesdifferentiering. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesdifferentiering på homogena marknader : En studie om konsumenter kan urskilja de homogena apoteksföretagen.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Borg; Linda Engert; [2017]
    Nyckelord :Homogena marknader; Brand Equity; Customer-based Brand Equity; Apotek; Apoteksmarknaden och Varumärkesdifferentiering.;

    Sammanfattning : Konkurrensen bland företag har blivit allt hårdare och det har således blivit svårare för företag att utmärka sig gentemot konkurrenter. Företag måste därför differentiera sig för att bli ihåg komna av konsumenterna, och de företag som erbjuder identiska produkter och tjänster måste arbeta än mer intensivt för att utmärka sig. LÄS MER