Sökning: "Linda Gustafsson"
Visar resultat 11 - 15 av 84 uppsatser innehållade orden Linda Gustafsson.
11. ”DET [GODA FÖRÄLDRASKAPET] TYCKER JAG ÄR ATT MAN SER SITT BARN…” Perspektiv på det goda föräldraskapet bland personal inom föräldrastöd.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Vår studies syfte var att undersöka perspektiv på det goda föräldraskapet bland personal inom föräldrastödjande förskoleverksamheter. Vi valde att fokusera på personalens föreställningar kring innebörden av ett gott föräldraskap, samt hur de inom arbetet ämnar stötta föräldrar i sitt föräldraskap. LÄS MER
12. Från förskola till förskoleklass : Pedagogers uppfattning om behovet av information vid övergången
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogernas uppfattning av vad viktig information ska innehålla. Vad anser pedagogerna i förskolan är det centrala i informationen som de lämnar och vilka förväntningar har pedagogerna i förskoleklassen kring informationen som de ska få vid övergången. LÄS MER
13. Anhörigas närvaro : En empirisk studie om sjuksköterskors upplevelser av patienters anhöriga i akutrummet
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
14. "Because that's not how people are"- En kvalitativ innehållsanalys om hur psykisk ohälsa framställs i spelfilm
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of our study was to examine the prevailing norms of mental illness, and how it is portrayed in popular culture, by analyzing four selected feature films that all highlight mental illness of some kind. We have done this through a qualitative study with a thematic analysis, in which all four films have been studied thoroughly. LÄS MER
15. Elever i behov av särskilt stöd i sin läs- och skrivinlärning : Intervjustudie med lärare och specialpedagoger om metoder och arbetssätt vid läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Sammanfattningsvis handlar denna studie om orsaker till varför elever utvecklar läs- och skrivsvårigheter, förebyggande arbete, identifiering och kategorisering av svårigheter samt arbetssätt och metoder som används vid arbete med elever i behov av särskilt stöd i sin läs- och skrivinlärning. Studiens övergripande syfte är att via en empirisk undersökning samt tidigare forskning undersöka och redogöra för hur läs- och skrivsvårigheter identifieras samt vilka metoder och arbetssätt lärare och specialpedagoger använder i arbetet med elever som är i behov av särskilt stöd i sin läs- och skrivinlärning. LÄS MER