Sökning: "Linda Ljungqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linda Ljungqvist.

  1. 1. Digitala verktyg i skrivutvecklingen hos elever med koncentrationssvårigheter : En studie om hur lärare använder och upplever att digitala verktyg främjar respektive hämmar skrivutveckingen hos elever med koncentrationssvårigheter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linda Ljungqvist; [2022]
    Nyckelord :digital tools; writing development; concentration difficulties; f-3; teachers; digitala verktyg; skrivutveckling; koncentrationssvårigheter; f-3; lärare;

    Sammanfattning : Många lärare upplever att de digitala verktygen är motiverande, engagerande och främjar elevers skrivutveckling, men den stora frågan är om de verkligen gör det hos elever med koncentrationssvårigheter. Syftet med studien är därmed att undersöka några lärares upplevelser av hur digitala verktyg i skrivundervisningen främjar respektive hämmar skrivutvecklingen hos elever med koncentrationssvårigheter samt hur dessa lärare arbetar med digitala verktyg för de eleverna. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg i elevers skrivutveckling : En litteraturstudie om digitala verktyg i svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Hanna Persson; Linda Ljungqvist; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie behandlar digitala verktygs påverkan på skrivundervisningen i förskoleklassen och grundskolans årskurser 1–3. Syftet med studien är att granska hur forskning behandlar hur digitala verktyg används i skrivundervisningen i F-3 samt hur dessa påverkar elevers skrivutveckling. LÄS MER

  3. 3. Förskola i utveckling : en studie om pedagogiska rum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Anna Ljungqvist; Linda Ivarsson; [2008]
    Nyckelord :Pedagogiska rum; Utvecklingsarbete; Förskolan; pedagogiska aspekter;

    Sammanfattning : Vårt syfte med undersökningen är att få en fördjupad bild av ett pedagogiskt förhållningssätt och vad det betyder för lärandet. Metod: Vi har gjort en kvalitativ fallstudie med observationer och intervjuer av pedagoger på den aktuella förskolan. LÄS MER