Sökning: "Linda Lundgren"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Linda Lundgren.

  1. 1. Senaste nytt : Syftet med nyheter isamhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Lundgren; [2023]
    Nyckelord :Current events; teachers’ profession; subject conceptions; social science; internal and external goals; Aktuella händelser; lärares profession; ämnesförståelse; samhällskunskap; interna och externa mål;

    Sammanfattning : This study has investigated upper secondary school teachers' perception of the purpose of news in social studies teaching both from the point of view of function and objectives and from teachers' subject conception. Four social science teachers have been interviewed, and the teachers' statements about their goals, content and methods have been analyzed based on scientific and politically normative goals to identify and categorize their subject conception. LÄS MER

  2. 2. Obligatorisk träning på arbetstid : Förmån eller påtvingad träningshets?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Persson; Josefina Johansson Thörnberg; Daniella Karlsson; [2022]
    Nyckelord :physical activity; training; wellness; mandatory; organizational control; normative governance; ethics; privacy; fysisk aktivitet; träning; friskvård; obligatorisk; organisatorisk kontroll; normativ styrning; etik; personlig integritet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E,Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2022. LÄS MER

  3. 3. “The Correctness of Corrective Feedback” : A Qualitative Content Analysis of Four Support Materials from theSwedish National Agency for Education

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Lundgren; [2022]
    Nyckelord :Formative feedback; revision; ESL writing; upper secondary school; correction feedback;

    Sammanfattning : Several decades of research into the effectiveness of corrective feedback on ESL writing have resulted in the emergence of a consensus on a number of best practices. This study aims to investigate what recommendations the Swedish National Agency for Education provides upper secondary English teachers to use when responding to students’ writing, and if these recommendations are aligned with current research on corrective feedback. LÄS MER

  4. 4. Arbetsgång efter brand i en kulturhistorisk byggnad : Med fokus på återställandet av konstruktionen

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Linda Lundgren Mårtensson; Stephanie Björkman Ioannou; [2019]
    Nyckelord :Reconstruction; Materials analysis; Causes of cracks; Mold growth; Fire accident; Historical buildings; Extinguishing agent; Masonry; Strength of material; Reutilization; Decontamination; Återuppbyggnad; Materialanalys; Sprickbildning; Mögelpåväxt; Brandolycka; Äldre Byggnad; Släckningsmedel; Murverk; Hållfasthet; Återanvända; Sanering;

    Sammanfattning : I aktuellt läge [2019] brister Sverige på att tillhandahålla förberedande planer för eventuella brandolyckor i byggnader med kulturhistoriskt värde. Brandolyckor på kulturminnesmärkta byggnader är inte frekventa och det saknas en standardiserad metod på hur återställandet kan hanteras efter en brandolycka på ett produktivt och hållbart sätt. LÄS MER

  5. 5. Kontroversiella frågor i klassrummet; Hur förbereder samhällskunskapslärare sig för det oförberedda?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jennifer Lundgren; Linda Månsson; [2018]
    Nyckelord :kontroversiella; klassrumsmiljö; metoder; förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur samhällskunskapslärare hanterar spontana kontroversiella frågor som kan uppstå i klassrummet och om dessa bidrar till en trygg klassrumsmiljö där eleverna känner att de kan ge uttryck för sina åsikter. Det har vi försökt besvara i form av en huvudfråga och två hjälpfrågor. LÄS MER