Sökning: "Linda Stenberg"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Linda Stenberg.

  1. 1. Barns delaktighet och inflytande i undervisningen : En observationsstudie med fokus på förskollärares förhållningssätt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Linda Wimark; Janina Stenberg; [2023]
    Nyckelord :Undervisning; förskollärares förhållningssätt; barns perspektiv; delaktighet; inflytande;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att utveckla kunskaper om hur förskollärares förhållningssätt kan främja barns inflytande och delaktighet i förskolans planerade och spontana undervisning. Studen var av kvalitativ karaktär och vi använde observation som metod med strukturerat observationsschema, samt kompletterande fältanteckningar. LÄS MER

  2. 2. Bankens interna processer: Att följa Finansinspektionens krav och samtidigt upprätthålla en god kundrelation : En kvalitativ studie om bankernas interna processer för att följa Finansinspektionens krav gällande penningtvätt och samtidigt upprätthålla en god kundrelation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Stenberg; Linda Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :money laundering; bank internal processes; Finansinspektionen; customer relationship; Agency theory.; Penningtvätt; bankens interna processer; Finansinspektionen; kundrelation; Agentteorin.;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar bankerna med interna processer för attförhålla sig till Finansinspektionens krav kring penningtvätt och samtidigtupprätthålla en god kundrelation? Syfte: Syftet med denna studie är att förklara hur bankerna arbetar medinterna processer för att följa Finansinspektionens krav gällande penningtvättoch samtidigt upprätthålla en god kundrelation, att kunderna kännerförtroende och lojalitet till banken. Detta för att skapa en bredare och djupareförståelse för hur bankerna arbetar med interna processer för att behållarelationen till både Finansinspektionen och till bankens kunder. LÄS MER

  3. 3. Läs- och skrivsvårigheter samt problematisk skolfrånvaro : En intervjustudie med specialpedagoger och speciallärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Madeleine Stenberg; Linda-Marie Bergengren; Stefan Brodin; [2020]
    Nyckelord :hemmasittare; läs- och skrivsvårigheter; skolfrånvaro; systemteori; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Skolfrånvaron ökar och elever går ut med ofullständiga betyg vilket ökar risken att hamna i utanförskap. Syftet med denna småskaliga studie är att belysa hur 18 specialpedagoger och 4 speciallärare – verksamma inom förskola till högstadium på olika orter i Mellansverige – ser på problematisk skolfrånvaro och dess bakomliggande orsaker, om det är möjlighet att tidigt identifiera tecken som kan leda till senare skolfrånvaro samt lyfta likheter, skillnader och upplevda samband mellan läs- och skrivsvårigheter och problematisk skolfrånvaro. LÄS MER

  4. 4. Vinklade lättbalkar i bjälklag : - En lösning till minskad bjälklagshöjd

    Master-uppsats, KTH/Byggnadsmaterial

    Författare :Jennifer Nordlöf; Linda Stenberg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. "Man blir så glad när det knackar på dörren..."

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Linda Stenberg; [2018]
    Nyckelord :elderly; social; nursing homes; social relations; socialt networks; health; elderly care;

    Sammanfattning : ”MAN BLIR SÅ GLAD NÄR DET KNACKAR PÅ DÖRREN…”- EN KVALITATIV STUDIE OM UPPLEVELSER AV SOCIAL SAMVARO INOM SÄRSKILT BOENDE FÖR ÄLDRELINDA STENBERGStenberg, L. ”Man blir så glad när det knackar på dörren…”. En kvalitativ studie angående äldres upplevelser av social samvaro inom särskilt boende. LÄS MER