Sökning: "Linda Wang"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Linda Wang.

  1. 1. Comparison of VADER and Pre-Trained RoBERTa: A Sentiment Analysis Application

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Linda Erwe; Xin Wang; [2024]
    Nyckelord :sentiment analysis; natural language processing; BERT; VADER; sustainability report; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how the overall sentiment results from VADER and a pre-trained RoBERTa model differ. The study investigates potential differences in terms of the median and shape of the two distributions. Data: The sustainability reports of 50 independent random companies are selected as the sample. LÄS MER

  2. 2. Bolagsstyrningsprincip - Hur ska kakan delas mellan aktieägare och andra intressenter? : En komparativ studie om ägarstruktur och styrelsens påverkan

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Chunhua Wang; Linda Johansson; [2017]
    Nyckelord :Bolagsstyrning; Ägarstruktur; Styrelsesammansättning; Aktieägarteori; Intressentteori; Institutionella skillnader; China; Sverige;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Ska ett företags verksamhet drivas för att maximera aktieägarvärde eller tillgodose alla intressenters intressen är en fråga som varit fokus för mycket forskning. Många forskare har undersökt vad som påverkar valet av bolagsstyrningsprincip, där ägarstruktur och styrelsesammansättning har lyfts fram som betydande faktorer. LÄS MER

  3. 3. Faktorer vid val av marknadsföringsleverantör – en studie inom livsmedelsbranschen i Skåne

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Wang; [2010]
    Nyckelord :Livsmedelsbranschen; reklaminköp; faktorer; reklambyrå; kreativitet; purchase; of; advertising; food; industry; factors; advertsing; agency; creativity;

    Sammanfattning : SammandragRapporten ämnar att i huvudsak finna vilka faktorer som kunder värderar när de letar efter sinmarknadsföringsleverantör men även vilka faktorer som gör att kunden väljer att byta byrå. Vidareför rapporten även en diskussion kring hur företagen bör göra när de ska leta efter en ny byrå. LÄS MER

  4. 4. Icke-finansiella mål och mått. En studie om överensstämmelsen mellan kundnöjdhet och kundlojalitet

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristin Ericsson; Linda Wang; [2009-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Strävan att uppnå mål är en grundläggande faktor som påverkar alla typer av företag. Dessa mål kan uttryckas i finansiella termer, men på senare år har även icke-finansiella mål och mått fått allt större betydelse. LÄS MER

  5. 5. Styrsystem och motivationsverktyg. En studie av icke-vinstmaximerande organisationer

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Jakobsson; Linda Wang; [2008-07-18]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Kategorin icke-vinstmaximerande organisationer kan delas upp i offentliga och privata organisationer. Kännetecknande för alla är att de har ett annat mål än att tjäna in vinst till ägare. Vinstmotiv måste ändå finnas eftersom organisationen behöver ekonomiska medel för sin framtida verksamhet. LÄS MER