Sökning: "Linda carlsson"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Linda carlsson.
1. Se istället för att räkna : En litteraturstudie om undervisning i del-helhetsrelationer inom addition och subtraktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping UniversitySammanfattning : Additiva del-helhetsrelationer innebär en förståelse för hur de tio bastalen kan kombineras och vilken relation de har till varandra. Syftet med denna studie är att undersöka vad forskning säger om hur undervisning kan skapa en förståelse för elever om tals del-helhetsrelationer. LÄS MER
2. Patienters erfarenheter av att opereras i vaket tillstånd i regional anestesi. : En litteraturöversikt.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Regional anestesi blir en alltmer vanlig anestesimetod. Utöver de fysiologiska fördelarna jämfört med generell anestesi möjliggör detta till en vaken patient som under operationens gång kan interagera med vårdpersonal samt uppleva omgivningen i operationssalen. LÄS MER
3. Hur Ryssland använder desinformation - en fallstudie om konflikten med Ukraina
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : The conflict between Russia and Ukraine has been ongoing since 2014, the focus in this paper is the spread of disinformation. Russia's capability to spread their disinformation is partly because of how the Russian media is structured, it's structured in such a way that lets the government control it. LÄS MER
4. “HÄNG MED OSS UT!” En naturbaserad intervention för personer med psykisk ohälsa belyst genom ValMO-modellen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Enligt den arbetsterapeutiska teorimodellen the Value and Meaning of Occupation (ValMO) finns potentiella aktivitetsvärden i allt människor gör. Att i sin vardag utföra olika typer av aktiviteter, som ger ett brett spektra av värden, kan främja livsbalans, god hälsa och meningsfullhet. LÄS MER
5. Hur lärare upplever användandet av digitala hjälpmedel i skrivundervisningen med elever i språklig sårbarhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This qualitative study sheds light on how six teachers in lower primary school use digital resources during writing instructions with students with linguistic vulnerability. The questions in the study concern methods and opportunities and difficulties that teachers experience with the use of the digital resources in writing instruction with students in linguistic vulnerability. LÄS MER