Sökning: "Lindex"
Visar resultat 6 - 10 av 110 uppsatser innehållade ordet Lindex.
6. Ålder är bara en siffra, eller? : En multimodal diskursanalys om representationen av äldre kvinnor i Lindex och Cellbes reklam
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hur äldre kvinnor representeras i Lindex och Cellbes reklam. Äldre får sällan synas i reklam och därmed underrepresenteras en stor del av Sveriges befolkning. Lindex och Cellbes är två svenska modeföretag som strävar efter att vara både socialt hållbara och inkluderande. LÄS MER
7. Vem bär ansvar för modeindustrins klimatpåverkan? : En kritisk diskursanalys om semiotiska mönster i hållbarhetstexter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : I den här studien undersöks hur svenska företag inom modeindustrin kommunicerar ämnet hållbarhet i webbtexter som riktar sig till kunder och allmänhet. I studien undersöks fem texter från Lindex, Mini Rodini och Björn Borg. LÄS MER
8. Do they have to walk the talk? : En kvalitativ fallstudie av Lindex CSR-kommunikation och dess betydelse för företagets CSR-praktik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : .... LÄS MER
9. Cirkulär ekonomi inom modebranschen En studie över hur svenska fast fashion-företag kan arbeta cirkulärt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Bearbetning och utvinning av resurser har stor påverkan på den biologiska mångfalden. Modeindustrin är en bransch som är mycket resurskrävande och har en stor negativ påverkan på både människor och miljö. LÄS MER
10. GLOBAL REPORT INITIATIVE SUSTAINABILITY REPORTING COMPARABILITY : A STUDY OF 3 SWEDISH COMPANIES IN THE RETAIL SECTOR
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : This study aims to analyze and explore the issue of inter-firm comparability of sustainability performance focusing on energy, through the qualitative content analysis of 3 GRI sustainability reports of the retail sector firms. The study examines 3 Swedish retail companies based on data from last year's GRI sustainability reports and focuses exclusively on the energy aspect. LÄS MER