Sökning: "Line 4"
Visar resultat 1 - 5 av 688 uppsatser innehållade orden Line 4.
1. P-glykoprotein-mutationen - ABCB1-1Δ hos collies i Sverige
Master-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : P-glykoprotein är ett effluxprotein som uttrycks på olika luminala ytor i flera organ, bland annat tarmväggen, njurtubuli, i leverns gallgångar samt i blodhjärnbarriären. Proteinet kodas av genen ABCB1 hos hund. LÄS MER
2. OPTIMIZATION OF CLONE SELECTION PLATFORM FOR PRODUCTION OF RECOMBINANT PROTEINS
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för medicinsk biokemi och mikrobiologiSammanfattning : Background Biologics are type of proteins that can be produced by expression in a foreign host for medical healthcare applications in humans. Monoclonal antibodies (mAbs) are type of biologics that are designed to specifically bind to one target, with a purpose to inhibit a certain molecule that could be associated with a disease process. LÄS MER
3. Högläsning som ett pedagogiskt verktyg : En studie om hur lärare i årskurs 4-6 beskriver att de arbetar med högläsning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur lärare på mellanstadiet använder högläsning i sin svenskundervisning på mellanstadiet. Undersökningen utfördes på en mellanstadieskola i mitten av Sverige. Studien undersökte lärarnas syfte med högläsning samt hur de använder högläsning i sin undervisning. LÄS MER
4. THE DEMOCRATIC CHAIN. Blockchain in the Context of Swedish Electoral Pro-cesses: Applying a Need-Solution Pairing approach with a lens of Legitimacy.
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Blockchain has been studied extensively in the literature regarding its plausible application on a series of fields. In the same line, the application of Blockchain for public electoral processes has begun to be a matter of study in recent years. LÄS MER
5. Introduktionsperioden för lärare. En jämförelse av strategier, processer och resultat i Sverige och Tyskland.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : This study compares the novice teacher induction period schemes of Sweden and the federal state of Hesse in Germany and subsequently discusses the results from a sociocultural perspective. In line with this purpose, the study investigates how the two schemes are compared to each other with respect to (1) the frameworks that guide the induction, (2) the processes involved, and (3) the outcomes reported. LÄS MER