Sökning: "Linkedin."
Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade ordet Linkedin..
1. Kommunikation inom revisionsbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation inom revisionsbranschen Problemformulering: Revisionsbranschen kan antas vara en osynlig bransch när det kommer till att stärka varumärket genom kommunikation i sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap för forskningsområdet om hur företag i revisionsbranschen använder sig av kommunikation i sociala medier. LÄS MER
2. Att försvara sin existens på sociala medier : En kvalitativ studie om hur Voi Technology kommunicerar externt för att uppfattas som en legitim aktör
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In the past few years, the number of e-scooter rental services has rapidly increased in Sweden and across Europe. The increased usage of e-scooters has created problems, for example with accessibility on sidewalks and traffic safety. Consequently, the e-scooter industry has become a highly debated topic. LÄS MER
3. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER
4. Exploring CSR Communication on Social Media : An Investigation of Why Employees Interact with CSR Communication andHow Employee Engagement and Commitment is Expressed on LinkedIn
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Skillnader mellan kvinnor och mäns finansiella risktagande
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Tidigare forskning visar att det finns en skillnad mellan kvinnor och mäns riskbenägenhet kopplat till deras investeringsbeslut. Undersökningar har även konstaterat att det finansiella intresset är större hos män än kvinnor vilket är en bidragande faktor till skillnaden. LÄS MER
