Sökning: "Linkedin."
Visar resultat 6 - 10 av 166 uppsatser innehållade ordet Linkedin..
6. Studie- och yrkesvägledarprofessionen: att yrkeslegitimera eller inte yrkeslegitimera
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how study and career guidance counsellors view their profession in connection with a professional license with the main questions being: 1. Should a professional licensing card for study and career guidance counsellors be introduced? 2. LÄS MER
7. Linguistic persuasion in fast fashion web advertisements : A study based on responses from Generation Z females in Sweden
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study examines the response of Generation Z females in Sweden to fast fashion web advertisements incorporating six linguistic persuasion strategies. The aim is to identify which of these strategies can be effectively employed in this context to persuade the targeted demographic. LÄS MER
8. Performance of message brokers in event-driven architecture: Amazon SNS/SQS vs Apache Kafka
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Microservice architecture, which involves breaking down applications into smaller and loosely coupled components, is becoming increasingly common in the development of modern systems. Connections between these components can be established in various ways. LÄS MER
9. Simplifying Software Testing in Microservice Architectures through Service Dependency Graphs
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A popular architecture for developing large-scale systems is the microservice architecture, which is currently in use by companies such as Amazon, LinkedIn, and Uber. The are many benefits of the microservice architecture with respect to maintainability, resilience, and scalability. LÄS MER
10. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER