Sökning: "Linnéa Glad"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Linnéa Glad.
1. “Man pratar väl inte så mycket om känslor?” Upplevelsen av låg affektmedvetenhet hos personer med erfarenhet av mobbning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med denna studie var att utforska upplevelser av låg affektmedvetenhet hos unga vuxna med erfarenhet av mobbning. Det övergripande syftet var att öka förståelsen för vad denna grupp kan behöva hjälp med i psykoterapi. Åtta studenter (18-22 år) med låg affektmedvetenhet intervjuades. LÄS MER
2. ”En snorig och smutsig men glad liten flicka” : Svenska ledarinnors barnsyn i 1940-talets barnträdgårdar
Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : För att förstå dagens förskola och rådande barnsyn behöver vi förstå vår historia. Syftet med denna studie är att undersöka ledarinnors föreställningar om barn och barndom genom att studera observationsprotokoll från 1940-talets barnträdgårdar, där ledarinnor under flera år har följt 28 barns utveckling. LÄS MER
3. A Working Well-Being: The Individual’s Relation to Their Job Relates to Their Well-Being
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Work takes up a lot of our time and a third of our lives. The purpose of this study is to examine how an individual’s view of their work relates to their well-being. The study uses a survey to explore what views of the job that the participants (N = 240) have. LÄS MER
4. Superpedagogen - En kvalitativ studie om lärares reflektioner kring att ta emot och integrera nyanlända elever
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : During the fall 2015, it was 114 000 people who applied for asylum in Sweden and the integration became a frequently discussed topic. The school is an area where there's high potential for the newly arrived students to create a network and to be integrated in the society. LÄS MER
5. Mitt hjärta är så glad : En kvalitativ studie om hur dans som pausaktivitet kan användas i skolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare och elever upplever danspauser i klassrummet. Vi utgår ifrån ett sociokulturellt perspektiv där interaktion mellan människor ses som en byggsten för utveckling. Studien tog sin grund i kvalitativa intervjuer där två lärare och fyra fokusgrupper med elever genomfördes. LÄS MER