Sökning: "Linnéa Kristiansson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Linnéa Kristiansson.

  1. 1. Varför impulsköper vi? : En undersökning om påverkansfaktorer vid impulsköp online och vid impulsköp av kläder online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnéa Stone; Linda Kristiansson; [2022]
    Nyckelord :Impulse buying; influencing factors; online; clothes; buying behavior; Impulsköp; påverkansfaktorer; online; kläder; köpbeteende;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine and clarify what impulse purchases look like online. The method chosen was of a quantitative nature in the form of a digital survey and was used to try to answer the research question "What are the influencing factors when impulse buying online, and what are the influencing factors when impulse buying clothes online?". LÄS MER

  2. 2. Fri, förvirrad eller övergiven? En kvalitativ studie av prästers personliga böneliv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteterna

    Författare :Linnea Kristiansson; [2022]
    Nyckelord :Personal prayer; priest; spirituality; Church of Sweden; Kaufman; Lathrop; Philosophy and Religion;

    Sammanfattning : In the Church of Sweden, priests do not have a specific vow concerning their personal prayer life, which some other church traditions in the world do have. Concerning this, the purpose of this paper is to give a picture of how newly ordained priests in the Church of Sweden, more specifically the diocese of Lund, describes their personal prayer and whether the priests feel that they have received the support and tools from their education they wished for. LÄS MER

  3. 3. En studie om trafikinformations utformning för positiv påverkan på biltrafikanters körbeteende

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Ahlgren; Josefine Kristiansson; [2019-06-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eftersom trafikinformation kan presenteras på så många olika sätt, så är det av vikt att förstå hur trafikinformationen ska utformas för att biltrafikanterna ska få ett bra körbeteende. För att kunna besvara detta behöver man förstå hur trafikinformation idag används samt vad som påverkar användandet. LÄS MER

  4. 4. Utformning av en e-marknadsplats med hög användbarhet för företag inom Ung Företagsamhet och som är lättnavigerad för alla användare.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Harald Ekholm; Linus Falck; Kristin Gylseth; Fredrik Höije; Victor Kristiansson; Gustaf Sagent; Linnéa Tullin; [2018]
    Nyckelord :xpanda; navigerbarhet; användbarhet; kandidat; webbapplikation; e-marknadsplats;

    Sammanfattning : Ung Företagsamhet (UF) erbjuder ungdomar i gymnasiet möjligheten att testa på hur det är att driva ett företag under ett års tid. Enligt en enkätundersökning, som utfördes på studenter från Linköpings Universitet och på olika gymnasieskolor, framkom det att den största försäljningen av UF-produkter sker på fysiska marknadsplatser. LÄS MER

  5. 5. Embedding gender in the business and human rights agenda

    Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Linnea Kristiansson; [2017]
    Nyckelord :Business and Human Rights; UN Protect; Respect and Remedy Framework; UN Guiding Principles on Business and Human Rights; corporate accountability; gender equality.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : All businesses have a responsibility to respect human rights, including women’s rights. Whilst the UN Guiding Principles on Business and Human Rights acknowledge the vulnerabilities of women in the global value chains, there is limited guidance on what measures corporations should take in order to avoid and address women specific harms. LÄS MER