Sökning: "Linnéa Magnér"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linnéa Magnér.

  1. 1. Exploring Sustainable Journalism : through the case of Swedish non-profit “green” newspaper Syre

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linnéa Magnér; [2022]
    Nyckelord :Sustainable journalism; journalism; newspaper; interviews; discourse; sustainability;

    Sammanfattning : Society is in need of sustainable development, and journalism plays a fundamental role in informing the public and framing society’s issues. This study aims to explore the concept of sustainable journalism and whether the Swedish non-profit “green” newspaper Syre is an example of it. LÄS MER

  2. 2. Snyft, bortförklaringar & offerkoftor : En kvalitativ textanalys av TV4:s kommentarsfält på Facebook under Paolo Robertos erkännande av sexköp

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Linnéa Magnér; Emelie Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Comment section; Discourse; Participatory journalism; Text analysis; Sex purchase; Kommentarsfält; Diskurs; Deltagarjournalistik; Textanalys; Sexköp;

    Sammanfattning : Den 14 maj 2020 tillbringade Paolo Roberto kvällen i en lägenhet på Östermalm i Stockholm med en kvinna från ett av Europas fattigaste länder och greps på bar gärning i en polisrazzia. Stjärnkocken, skådespelaren och programledaren erkände sig skyldig till sexköp. LÄS MER

  3. 3. #MakeTheFuture : en semiotisk analys av ett oljebolags kommunikation på Instagram

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnéa Magnér; Emelie Sandberg; Dorrin Ashiri Fard; [2020]
    Nyckelord :Instagram; Greenwashing; Propaganda; Corporate Social Responsibility; Discourse; Method Triangulation; Semiotics; Instagram; Greenwashing; Propaganda; Corporate Social Responsibility; Diskurs; Metodtriangulering; Semiotik;

    Sammanfattning : Greenwashing har de senaste åren blivit en del av vårt samhälle, vare sig gemene man eller alla företag är medvetna om det eller ej. Företag måste förhålla sig till den förändrade diskursen i samhället för att hålla sig relevanta och konkurrenskraftiga när allt större delar av samhället vill minska sitt klimatavtryck och leva på ett mer hållbart sätt. LÄS MER