Sökning: "Linnéa Molin"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Linnéa Molin.

  1. 1. Barnperspektivet i svensk lag : En policyanalys av propositionen till barnkonventionen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESAR

    Författare :Linnea Molin; Desirée Lennartsson; [2022]
    Nyckelord :The child perspective; children’s rights; Convention on the rights of the child; The sociology of childhood; What’s the problem represented to be.; Barnperspektivet; Barns rättigheter; Barnkonventionen; Barndomssociologi; WPR.;

    Sammanfattning : Barnperspektivet har inte alltid prioriterats i Sveriges lagstiftning och barn har heller inte alltid fått vara delaktiga i beslut gällande sig själva. Regeringen skrev en proposition med argument för att inkorporera barnkonventionen till svensk lag och den 1 januari år 2020 genomfördes detta. LÄS MER

  2. 2. Inte som jag vill utan som du vill : En kvalitativ textanalys utifrån två berättelser av tidigare medlemmar i församlingen Knutby Filadelfia

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Julia Molin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how two former members of the congregation Knutby Filadelfia describe Åsa Waldau's leadership and how the congregation stayed together through inclusion and exclusion. The former members are Linnéa Kuling and Peter Gembäck. Linnéa moved to Knutby and joined the congregation when she was four years old. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesrivalitet: Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :André Berntsson; Linnéa Odbratt; [2020]
    Nyckelord :varumärken; emotionell anknytning; självkongruens; varumärkesrivalitet;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkesrivalitet - Om konsumenters emotionella anknytning till varumärken och rivalitet. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi.  Författare: André Berntsson, Linnéa Odbratt.  Handledare: Jonas Molin, Lars-Johan Åge. LÄS MER

  4. 4. Sexualitet och samlevnad ur ett religionsdidaktiskt perspektiv : En studie om hur lärare kan lyfta fram sexualitet och samlevnad i religionskunskapsundervisningen

    L3-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Hanna Cederholm Molin; Linnéa Lindberg; [2018]
    Nyckelord :Sexualitet; samlevnad; religionskunskapsundervisning; sexualkunskap; utmaningar; möjligheter;

    Sammanfattning : Med vår litteraturstudie eftersträvar vi möjligheten att ge lärarstudenter och lärare en inblick i klassrumsundervisning om sexualitet och samlevnad, eftersom det inte behandlas i lärarutbildningen. Syftet med studien är att lyfta fram de utmaningar och möjligheter som förekommer i religionskunskapsundervisning om sexualitet och samlevnad. LÄS MER

  5. 5. Meningsskapande och teoretiska ämnen i samklang – olika uttryckssätt berikar varandra

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ida Molin; Maja Swedén; Linnea Rohman; [2013]
    Nyckelord :Meningsskapande; musik; rytmik; drama; dansmatte;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med studien är att ta reda på hur musik, rytmik och drama används didaktiskt som redskap och metod iklassrummet samt hur de ämnen vi i den här uppsatsen benämner som meningsskapande ämnen, påverkar ochinteragerar med de teoretiska ämnena. Vi vill lyfta ämnenas relevans för elevers lärande. LÄS MER