Sökning: "Linnéa Nilsson"
Visar resultat 11 - 15 av 146 uppsatser innehållade orden Linnéa Nilsson.
11. Försvinner försvinnaläge-meddelanden? : En undersökning av Instagrams meddelandefunktion försvinneläget
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Med dagens digitaliserade samhälle används sociala medier i hög grad för att kommunicera med varandra. Detta öppnar upp möjligheten för kriminella att enklare kommunicera med varandra, och även utföra brott. LÄS MER
12. Musiken & journalistiken : En kvalitativ intervjustudie med GSR-komplementom hur respondenter uppfattar en lokalnyhetssändning som modifierats med enradiojingel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The aim of this study is to examine how a young audience perceives a local newschannel’s radio newscast which has been modified with a jingle. The study is of societaland scientific relevance as journalism should communicate truth and relevance in a waythat gives the audience the ability to independently form an opinion about social issues. LÄS MER
13. Litteratursamtalets betydelse i en mellanstadieklass : En empirisk studie om hur litteratursamtal påverkar elevers läsförståelse och läsmotivation.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka hur litteratursamtal påverkar elevers läsmotivation och läsförståelse. I denna studie analyseras resultatet utifrån de tre didaktiska frågorna: vad, hur och varför. Studiens data består av semistrukturerade intervjuer med fyra klasslärare och två speciallärare på två olika skolor. LÄS MER
14. Optimering av godstjocklek för ram i rostfritt stål
M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : Arbetet är till grund för högskoleingenjörsexamen i maskinteknik som har utförts tillsammans med Roxtec i Karlskrona. Roxtec ett är företag som tillverkar tätningar för kablar och rör. LÄS MER
15. Remember the Good Old Days? : Investigating the effect that nostalgic music in advertising has on brand affection, purchase intention, and word of mouth.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background: Nostalgia in marketing has become increasingly popular but the need for research within the field is prominent with a lack of models, approaches, and mediators of effectively using nostalgia in marketing, especially using nostalgic music in advertisements. The definition of nostalgia is an ambivalent feeling, including both fondness and sadness, when reminiscing about the past. LÄS MER