Sökning: "Linn Beillon"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linn Beillon.

  1. 1. "Man får ju tänka till" : En studie om inkludering av elever med funktionsnedsättningar i den ordinarie undervisningen i idrott och hälsa.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Linn Beillon; [2017]
    Nyckelord :Inklusion; idrott och hälsa; elever med funktionsnedsättningar; gymnasielärare; Foucault.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka ställningstaganden gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa gör för att inkludera funktionsnedsatta elever i den ordinarie ämnesundervisningen. Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ forskningsmetod i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. The Challenge to Learn English as an L2 when Having Dyslexia : A study about Dyslexic Pupils’ English Language learning from Special Needs Teachers’ Perspectives

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Linn Beillon; [2015]
    Nyckelord :Language disability; Dyslexia; English; Swedish; Special needs teachers;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how special needs teachers work with dyslexic pupils who are not reaching the goals of the subject of English. In addition, the focus is to examine dyslexic pupils’ experienced areas of difficulties and also how to structure the language teachings in order to facilitate for the pupils with dyslexia. LÄS MER

  3. 3. The Challenge to Learn English as an L2 when Having Dyslexia : A study about Dyslexic Pupils’ English Language learning from Special Needs Teachers’ Perspectives

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Linn Beillon; [2015]
    Nyckelord :Language disability; Dyslexia; English; Swedish; Special needs teachers;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how special needs teachers work with dyslexic pupils who are not reaching the goals of the subject of English. In addition, the focus is to examine dyslexic pupils’ experienced areas of difficulties and also how to structure the language teachings in order to facilitate for the pupils with dyslexia. LÄS MER